خانواده؛ کانون اصلی رشد و تعالی انسان
کد خبر: 3771364
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

خانواده؛ کانون اصلی رشد و تعالی انسان

گروه اجتماعی ـ امام جمعه سراب‌ اظهار کرد: خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان است و تربیت و عواطف اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی نظام انسانی، از خانواده نشئت می‌گیرد.

خانواده؛ کانون اصلی رشد و تعالی انسان

حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان است و تربیت و عواطف اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی نظام انسانی، از خانواده نشئت می‌گیرد و توجه به نقش محوری زن به عنوان محور عاطفه و تربیت و نقش محوری مرد در امر تربیت و تأمین معیشت و اداره زندگی امری ضروری است.
وی عشق به همسرداری را نهفته در فطرت انسانی دانست و افزود: علاقه و عشق به همسرداری از جمله اموری است که در فطرت انسانی نهفته است.
‌اکرمی ضمن بازگو نمودن ایجاد شدن مودّت میان زن و مرد قبل از تشکیل خانواده ادامه داد: خداوند سبحان قبل از تشکیل خانواده، میان زن و مرد مودت و محبتی ایجاد کرد که هرگز بدون آن آرامش نمی‌یابند و آنگاه که مرد و زنی برای امر مقدس ازدواج به یکدیگر نزدیک می‌شوند و مقداری سخن می‌گویند، گویا گمشده‌ای را که سالیان سال در پی آن بوده‌اند، می یابند و از یکدیگر به آسانی جدا نمی‌شوند.
امام جمعه سراب یادآور شد: در آیات مختلف، مخاطب قرآن مردانند تا آن که جهت تشکیل زندگی تلاش و سعی کنند و سامان‌بخشی آن را بر دوش کشند و از سوی دیگر، زنان را آفرید تا کانون محبّت، عشق، زیبایی و آرامش‌بخشی باشند.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: پایه ریزی امر ازدواج را خداوند سبحان در ذات بشر قرار داده به طوری که نیازمندی به آن را در درون خویش احساس می‌کند.‌
اکرمی تأکید کرد: در ادامه راه زندگی دو رکن اساسی خانواده یعنی زن و شوهر موظفند از آنچه سبب جدایی می‌شود، پرهیز کنند و در راه استحکام پیوند زناشویی سعی مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام

captcha