مهجور ماندن شخصیت مرحوم آیت‌الله شالی/ سبک زندگی علما الگوی طلاب جوان باشد
کد خبر: 3771381
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

مهجور ماندن شخصیت مرحوم آیت‌الله شالی/ سبک زندگی علما الگوی طلاب جوان باشد

گروه معارف - مدیر مدرسه علمیه شهید «مصطفی خمینی» تاکستان با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله شالی در احیای حوزه علمیه قزوین خدمات قابل‌ تحسین و ماندگاری انجام دادند، افزود: کمتر کسی از نظر علمی، تقوا، زهد، سیاسی، مجاهدت و خدمت به مردم جامعیت آیت‌الله موسوی شالی را دارد، اما شخصیت ایشان بسیار مهجور مانده است.

مهجور ماندن شخصیت مرحوم آیت‌الله شالی/احیای حوزه علمیه قزوین مرهون خدمات آیت‌الله شالی و آیت‌الله باریک‌بین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام حمید علی‌بخشی، مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان شب گذشته، 19 آذرماه در جمع طلاب مدرسه علمیه شهرستان تاکستان اظهار کرد: بهره‌گیری طلاب جوان از سبک زندگی علما و فرهیختگان حوزوی امری لازم است.
وی افزود: طلاب جوان علاوه بر فراگیری دروس، باید با تحقیق و پژوهش بتوانند ابعاد زندگی علمایی نظیر مرحوم آیت‌الله موسوی شالی را بررسی کنند تا بیش از پیش با این بزرگان آشنا شوند.
استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله شالی و مرحوم آیت‌الله باریک‌بین در احیای حوزه علمیه قزوین خدمات قابل‌ تحسین و ماندگاری انجام دادند که باید این فعالیت‌ها توسط طلاب در جامعه به‌خوبی تبیین شود.
این مسئول ادامه داد: کمتر کسی از نظر علمی، تقوا، زهد، سیاسی، مجاهدت و خدمت به مردم جامعیت آیت‌الله موسوی شالی را دارد، اما شخصیت ایشان بسیار مهجور مانده است.
وی یادآور شد: البته خود ایشان از شهرت گریزان بودند و در محافلی که نتیجه آن جز شهرت نبود حضور نمی‌یافتند.
حجت‌الاسلام علی‌بخشی ضمن قدردانی از حمایت‌های ارزشمند نماینده ولی‌فقیه و امام‌ جمعه قزوین و امام‌ جمعه شهرستان تاکستان بیان کرد: انصافاً این بزرگواران در حمایت از این مدرسه و طلاب و اساتید به‌خوبی همکاری ارزشمندی دارند که جای قدردانی دارد.
وی به راه‌اندازی فاز دوم ساختمان مدرسه علمیه تاکستان اشاره و خاطرنشان کرد: مراحل ساخت و تجهیز فاز دوم مدرسه علمیه شهرستان تاکستان در مرحله اجرایی است که امیدواریم با تأمین منابع هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.
مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان در پایان تصریح کرد: امروز طلاب این مدرسه در حجره‌های پنج نفره به امور تحصیلی خود پرداخته که کار را برای یک طلبه مشکل می‌کند لذا اتمام این پروژه می‌تواند کمک بسیاری بر روند رشد حوزه علمیه تاکستان داشته باشد.
انتهای پیام

captcha