شبهه‌زدایی؛ رسالت مهم روحانیت
کد خبر: 3771393
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

شبهه‌زدایی؛ رسالت مهم روحانیت

گروه اجتماعی - مدرس حوزه و دانشگاه زابل گفت: شبهه‌زدایی، رسالت مهم حوزه و روحانیت است؛ چراکه عدم پاسخگویی به شبهات، پایه‌های ایمان جامعه را سست و تفکرات انحرافی را در جامعه تزریق می‌کند.

شبهه‌زدایی؛ رسالت مهم حوزه و روحانیت

فاطمه رشیدریگی، مدرس حوزه و دانشگاه زابل در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: شبهه انداختن یکی از ترفندهای تأثیرگذاری است که در طول تاریخ، دشمنان ادیان برای پیشبرد اهداف خود و گرفتن یقین از جامعه، به‌کار می‌برده‌اند.
وی اظهار کرد: امروزه در فضای مجازی شبهات بسیاری از سوی دشمنان اسلام مطرح می‌شود و وظیفه حوزه‌های علمیه است که پاسخگوی این شبهات باشند و نگذارند دشمن تفکر انحرافی را به جامعه تزریق کند.
مدرس دانشکده علوم قرآنی زابل ادامه داد: شبهه انداختن در اعتقادات، احکام و ارزش‌ها، پایه‌های ایمان جامعه را سست می‌کند؛ به طور مثال، دشمن در مسئله عاشورا و عزاداری‌ها، شبهاتی وارد می‌کند که در صورت عدم پاسخگویی، می‌تواند ارزش‌ها و باورها را بین جوانان کمرنگ و به مرور حذف کند.
وی بیان کرد: این شبهات، در احکام فقهی نیز وارد شده است؛ به‌عنوان مثال، می‌گویند پوشاندن وجه و کفین ( صورت و دست و پا) ضروری نیست، در حالی‌که به دنبال این حکم آمده است مشروط بر اینکه عامل مفسده نباشد و نیز زینت نداشته باشد، اما کمتر این دو شرط بیان می‌شود و همین بهانه‌ای برای خودنمایی و بی‌حجابی می‌شود.
رشیدریگی افزود: منابع آموزشی حوزه‌ها باید بررسی و اصلاح شوند؛ چرا که یک طلبه در طی چند سال تحصیل، باید اصل دین را فراگیرد و توانایی پاسخگویی به هرگونه شبهه فقهی و اعتقادی را داشته باشد.
وی ادامه داد: طلاب و روحانیان باید آنچنان مجهز و مسلط باشند که بتوانند با تمام قدرت و با سلاح علم و بصیرت، جلوی توطئه و ترفندهای دشمن بایستند و آنان را مغلوب سازند.
این مدرس حوزه علمیه افزود: در دین اسلام سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است؛ لذا در حوزه‌های علمیه باید آموزش کتب سیاسی تاریخ تشیع، فقه سیاسی شیعه و همچنین تاریخ انقلاب اسلامی پررنگ شود.

انتهای پیام

captcha