اعلام نتایج مقدماتی انتخابات پارلمانی 5 استان افغانستان
کد خبر: 3771398
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

اعلام نتایج مقدماتی انتخابات پارلمانی 5 استان افغانستان

گروه بین‌الملل ــ کمیسیون مستقل انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان، نتایج مقدماتی 5 استان بلخ،‌ فاریاب، لوگر، بدخشان و پکتیکا را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اطلاعات روز» افغانستان؛ نتایج مقدماتی انتخابات مجلس نمایندگان 5 استان افغانستان شب گذشته 19 آذر (10 دسامبر) اعلام شد که بر اساس این نتایج، غلام‌عباس ابراهیم‌زاده،‌ عبدالحمید شریفی،‌ احمدشاه رمضان،‌ محمدعلی محقق، علم‌خان آزادی، سیدظاهر مسرور،‌ عبدالخالق، گل‌رحمان همدرد، صیفوره نیازی، فوزیه حمیدی و برشنا ربیع از استان بلخ به مجلس نمایندگان راه یافتند.

همچنین حشمت‌الله آرمان، محمدرسول فاریابی، محمدهاشم خان، سیدبابر جمال، سنجر کارگر،‌ محمدانور باشلیق، رنگینه کارگر، شفیقه سخا یولچی و فوزیه رووفی از استان فاریاب و محمداسماعیل صدیقی، وفی‌الله افتخار،‌ محمدآصف نبی‌زی و هما احمدی از استان لوگر، بیشترین آراء را به دست آوردند.

عبدالرووف انعامی، عبدالشکور واقف حکیمی، حجت‌الله خردمند، عبدالولی نیازی، ذبیح‌الله عتیق، فضل عظیم زلمی مجددی، احمدضیا یفتلی،‌ نیلوفر ابراهیمی و صادقه ادیب از استان بدخشان و محمدمیرزا کتوازی، محمدداوود کتوازی،‌ نادرخان کتوازی و هیله مجتبی از استان پکتیکا نیز بیشترین آراء مردم این دو استان را از آن خود کردند.

کمیسیون مستقل انتخابات، پیش از این نتایج ابتدایی استان‌های دایکندی، بامیان، ارزگان، جوزجان، فراه، لغمان، کاپیسا، پنجشیر، نیمروز، زابل، پروان، تخار، خوست، سمنگان، کنر، میدان وردک، نورستان، سرپل، غور و بادغیس را نیز اعلام کرده است. این کمیسیون همواره تأکید کرده است که این نتایج مقدماتی است و پس از بررسی شکایات، احتمال تغییر در آنها نیز وجود دارد.

این در حالی است که سرنوشت آراء انتخابات پارلمانی حوزه‌ انتخاباتی کابل تاکنون روشن نشده است. کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی در ۱۵ آذر، همه آراء انتخابات این استان را به دلیل تقلب و جرایم گسترده‌ انتخاباتی باطل اعلام کرد. در این راستا، کمیسیون‌های انتخاباتی در یک اعلامیه‌ مشترک اعلام کردند که درباره تصمیم «ابطال آراء انتخابات پارلمانی کابل» تجدید نظر می‌شود.

گفتنی است،‌ انتخابات پارلمانی در ۳۲ استان افغانستان به غیر از استان‌‌های قندهار و غزنی در 28 و 29 مهرماه برگزار شد. استان قندهار به دلیل ترور ژنرال عبدالرازق، فرمانده سابق پلیس قندهار با یک هفته تأخیر در ۵ آبان برگزار شد و انتخابات در ولایت غزنی بنابر دلایل سیاسی تاکنون برگزار نشده است.

انتهای پیام

captcha