فهرست‌نویسی بیش از ۱۹۰ هزار برگ اسناد در یزد
کد خبر: 3771447
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

فهرست‌نویسی بیش از ۱۹۰ هزار برگ اسناد در یزد

گروه اجتماعی - ۱۹۹ هزار و ۱۸۰ برگ اسناد توسط کارشناسان مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از ابتدای سال جاری فهرست‌نویسی و نمایه‌سازی شد.

فهرست‌نویسی بیش از 190 هزار برگ اسناد در یزد

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، داود پاک طینت، سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از فهرست نویسی و نمایه سازی 199هزار و 180 برگ اسناد از پرونده های انتقالیِ به مرکز یزد در سال 97 خبر داد.
سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به اینکه اسنادی كه در مرحله ارزشيابی، واجد شرايط ارزش نگهداری دائمی تشخيص داده می شوند، بنا به اولويت های اهميت و قدمت به بخش ضدعفونی ارسال و سپس به واحد تنظيم و پردازش منتقل می شوند افزود: در ادامه این فرایند، كارشناسان برنامه ريزی و بررسی اسناد، ضمن بررسی و مطالعه محتوای آن ها، فهرست موضوعی و توصيفی (محتوايی و فيزيكی) اسناد را در چارچوب عناصر اطلاعاتی مندرج در كاربرگه های تنظيم و توصيف، تهيه و در بانك اطلاعاتی سازمان وارد می كنند.
یادآور می شود تنظيم و توصيف اسناد، بر اساس استانداردهای جهانی آرشيو، به ويژه دو اصل «احترام به منشا اسناد» و «حفظ نظم و ترتيب اوليه» و با لحاظ كردن ويژگی های فرهنگی و تاريخی ايران و زبان فارسی انجام می گيرد. این اسناد پس از فهرست نویسی، آرشیو و اطلاع رسانی بر روی سامانه الکترونیکی اپک (opac) جهت استفاده پژوهشگران قرار می گیرد.

انتهای پیام

captcha