سبک زندگی قرآنی در جامعه عملی شود
کد خبر: 3771448
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
حجت‌الاسلام مرتضوی:

سبک زندگی قرآنی در جامعه عملی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری دلیل بالا بودن فساد اقتصادی، سیاسی و گسترش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را دوری از سبک عملی زندگی قرآنی خواند و گفت: اکنون خانواده‌های ما نگران تربیت صحیح فرزندان هستند و این به دلیل دوری از عمل به قرآن است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان‌ روز گذشته، 19 آذرماه در همایش تخصصی حافظان قرآن کریم و کارگاه آموزشی مدیران مؤسسات و خانه‌های فرهنگی قرآن و عترت استان که با حضور جمعی از مسئولان قرآنی، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت و حافظان قرآن استان در سالن بلاغ سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، از برگزاری جلسات مختلف قرآنی در استان تقدیر کرد و گفت: روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن ارزشمند است اما آنچه مهم است عمل به قرآن است.
وی عمل به قرآن در زندگی فردی و اجتماعی را مهم خواند و افزود: هرچقدر عمل ما به قرآن نزدیک‌تر باشد بیشتر مورد قبول خداوند واقع می‌شود.
‌مرتضوی با اشاره به اینکه قدم‌های خوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی طی چهل سال انقلاب در استان برداشته شده است، اظهار کرد: قبل از انقلاب در چهارمحال و بختیاری محرومیت موج می‌زد ولی اکنون بر اساس نظر نخبگان می‌توان این استان را به جهان معرفی کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: رژیم شاهنشاهی با ابزار مختلف به دنبال دور کردن مردم از مفاهیم قرآنی و اسلامی بود ولی در انقلاب اسلامی تمامی امکانات و فرصت‌های بهره‌گیری از کلام وحی موجود است.
وی دلیل بالا بودن فساد اقتصادی، سیاسی و گسترش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را دوری از سبک عملی زندگی قرآنی خواند و خاطرنشان کرد: اکنون خانواده‌های ما نگران تربیت صحیح فرزندان هستند و این به دلیل دوری از عمل به قرآن است.
‌مرتضوی با بیان اینکه آنچه ما را نجات می‌دهد عمل به حقیقت قرآن است، ادامه داد: در این چهل سال انقلاب فعالیت‌های قرآنی خوبی شکل گرفته است اما حقیقت قرآن به خوبی تبیین نشده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه مسئولین دولتی و غیردولتی اهتمام ویژه‌ای به مفاهیم قرآنی ندارند، اضافه کرد: باید از شعار دادن‌ها دست برداریم و همه تلاشمان در راستای عملی کردن مفاهیم قرآن در جامعه باشد.
وی پاک کردن عقاید از اندیشه‌های غیرالهی، ترک گناه و ترک دل از غیر خدا را مراحل تقوا برشمرد و تصریح کرد: در انجام فعالیت‌های قرآنی نباید از دولتی‌ها انتظار داشت و فعالیت‌های قرآنی باید مردمی پیش بروند.
انتهای پیام

captcha