«اتاق اولیاء» در ۱۰ درصد مدارس کشور ایجاد می‌شود
کد خبر: 3771468
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

«اتاق اولیاء» در ۱۰ درصد مدارس کشور ایجاد می‌شود

گروه اجتماعی - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از ایجاد «اتاق اولیاء» در ۱۰ درصد مدارس کشور در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه به تدریج در سایر مدارس کشور نیز اجرا می‌شود.

«اتاق اولیاء» در ۱۰ درصد مدارس کشور ایجاد می‌شود

به گزارش ایکنا از یزد، نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش 19 آذرماه در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد درباره جزئیات راه‌اندازی اتاق اولیاء در مدارس اظهار کرد: در آموزش و پرورش بر نقش اولیاء در فرآیند تعلیم و تربیت تاکید بسیاری می‌شود.
وی افزود: فراهم شدن امکان گفتگوی والدین و فرزندان با معلمان و مدیر مدرسه از جمله کارکردهای راه اندازی اتاق اولیاء در مدارس است .
مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت گفت: ماموریت اصلی ما درانجمن اولیاء و مربیان مدارس مباحث آموزش خانواده است و باید به این موضوع اهمیت داده شود.
وی افزود: انجمن اولیاء و مربیان در طی سالیان گذشته با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است .
عباسپور با اشاره به فعالیت های انجمن اولیاء و مربیان در مدارس بیان کرد: باید در کنار مباحث تئوری بیشتر به کارهای عملیاتی توجه کنیم .
وی با بیان اینکه اساسنامه انجمن اولیاء و مربیان در حال بازنگری است افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع انجمن اولیاء و مربیان توجه و تاکید ویژه ای دارد.
مدیرکل دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به گستردگی حجم کار انجمن، اولیا و دانش آموزان و خانواده تاثیر بسیار مهمی در آموزش دارا هستند.
وی اضافه کرد: این بخش فعالیت های بسیاری را دارد که ارتباط بین خانه و مدرسه این فعالیت ها را تسریع می بخشد و استفاده از ظرفیت خانواده ها راهگشای بسیاری از مشکلات است .
عباسعلی دانافر، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: آموزش و پرورش بدون مشارکت های مردمی و خانواده نمی تواند به اهداف خود برسد و آنها بزرگترین سرمایه های آموزش و پرورش هستند.
دانافر با بیان اینکه انجمن به عنوان یکی از ارکان تسهیل کننده آموزش و پرورش است گفت: اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بدون مشارکت عمومی غیر ممکن است.
وی ادامه داد: به طور کلی آموزش و پرورش هدفش به معنای تعلیم و تربیت و جامعه پذیرکردن نسل کودک و نوجوان است یعنی آنها تربیت شوند و بتوانند هم خودشان و هم جامعه را اداره کنند .
دانافر با اشاره به اینکه آماده کردن دانش آموزان برای زندگی آینده و کسب مهارتهای زندگی اجتماعی از مهم ترین اهداف آموزش و پرورش است افزود: برای اجرایی کردن این هدف نیازمند همراهی همه نهادها و ارگانها هستیم و فقط مدرسه به تنهایی نمی تواند این نقش را ایفا کند .
وی با اشاره به اهمیت انجمن اولیاء و مربیان در مدارس گفت: در زمان حاضر دانش‌آموزان به غیر از مدرسه و خانواده از طریق شبکه های اجتماعی با عوامل بیرونی دیگری سر و کار دارند و از آنها تاثیر می گیرند که در این زمینه ها باید برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشیم .
دانافر بیان کرد: با توجه به وجود شبکه های اجتماعی می طلبد والدین و مدرسه دست به دست هم بدهند و در مقابل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را ایمن کنند.


انتهای پیام

captcha