تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یزد نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
کد خبر: 3771480
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یزد نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

گروه اقتصادی - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: در حال حاضر در استان بالغ بر یک‌هزار و ۷۰۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد و برای تکمیل این پروژه‌ها نیز اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

تکمیل پروژه‌های نيمه‌تمام یزد نیازمند 800 ميليارد تومان اعتبار است

به گزارش ایکنا از یزد، محسن صادقيان، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد روز گذشته،  19 آذرماه در جلسه بررسي وضعيت پروژه هاي نيمه تمام استان بيان كرد: هر ساله با تعداد زيادي از پروژه هايي كه در سال هاي گذشته شروع شده و هم چنان عمليات اجرايي آن ادامه دارد و يا با توجه به نياز استان تعدادي از پروژه هاي جديد شروع مي شود و در سال هاي بعد نيز براي تكميل نیازمند تامین اعتبار هستند، مواجه می شویم.
صادقيان افزود: با توجه به شرايط اعتباري دولتي و تخصيص هاي اندكي كه به پروژه هاي عمراني تزريق مي شود در تلاشيم زمينه واگذاري پروژه هاي مختلف اعم از پروژه هاي جديد، نيمه تمام و قابل بهره برداري به بخش خصوصي را فراهم سازيم.
وی گفت: در گام اول در استان 173 پروژه با اعتباري بالغ بر 60 ميليارد تومان شناسايي شده كه برآنيم اين پروژه ها با شرايط مختلف و ايجاد جذابيت به بخش خصوصي واگذار شوند.
صادقیان افزود: فعالان بخش خصوصي در عرصه هاي مختلف اعم از داخل و خارج استان مي توانند در اتمام اين پروژه ها مشاركت كنند و روش هاي مختلفي نيز براي واگذاري و جذب همكاري قابل مذاكره و انجام است.
معاون استاندار يزد گفت: در حال حاضر در استان بالغ بر هزار و 700 پروژه نيمه تمام وجود دارد و براي تكميل اين پروژه ها نيز اعتباري بالغ بر 800 ميليارد تومان نياز است، باتوجه به اعتبار هر ساله استان كه كمتر از 200 ميليارد تومان به اين پروژه ها تزريق مي شود، نيازمند زمان زيادي براي تكميل اين فرآيندها هستيم.
صادقيان افزود: اميد است با جذب همكاري و واگذاري اين پروژه ها به بخش خصوصي بتوانيم اين مسير تكميلي را سرعت بخشيده و تسهيل كنيم زيرا 30 درصد از اين پروژه ها با پيشرفتی بالغ بر 60 درصد و 70 درصد پروژه ها نيز پيشرفتي كمتر از 50 درصد دارند.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد تصریح کرد: پروژه‌های استان از جنس احداث، بازسازی، تجهیزات، تعمیرات و بهسازی هستند که در راستای به بهره‌برداری رسیدن آن‌ها بیش از بیش باید تلاش کرد.
یادآور می شود در اين نشست گزارشي از سوي نمايندگان سازمان مديريت و برنامه ريزي استان از وضعيت پروژه هاي استان و شيوه هاي واگذاري ارائه و به ابهامات طرح شده از سوي حاضران در جلسه پاسخ داده شد.

انتهای پیام

captcha