همایش دیدگاه‌های قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی
کد خبر: 3771486
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
در گرگان برگزار می‌شود؛

همایش دیدگاه‌های قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی

گروه معارف - نظرات قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی در هفت محورِ شامل جایگاه شانی قرآن، جایگاه غایی فهم قرآن‌، رابطه میان قرآن و روایت‌، تاثیرات مادی و معنوی قرآن، احاطه انحصاری معصوم بر بطون قرآن، تخصصی بودن مباحث قرآن و  اهمیت مباحث علوم قرآنی بررسی می‌شود.

همایش دیدگاه های قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی

به گزارش ایکنا گلستان، هشتمین پیش نشست همایش ملی دیدگاه‌های قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی در سالن اندیشه کتابخانه میرداماد گرگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسن قمرزاده دبیر علمی همایش در این نشست با اشاره به جایگاه آیت‌الله فاضل لنکرانی به عنوان یک اسلام‌شناس گفت: نظرات قرآنی این فقیه برجسته در هفت محور قابل بررسی است که عبارتند از جایگاه شانی قرآن، جایگاه غایی فهم قرآن، رابطه میان قرآن و روایت، تاثیرات مادی و معنوی قرآن، احاطه انحصاری معصوم بر بطون قرآن، تخصصی بودن مباحث قرآن و اهمیت مباحث علوم قرآنی.

حجت‌الاسلام مهراب صادق‌نیا نیز درباره اندیشه قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: اعجاز قرآن جایی اتفاق می‌افتد که امکان صدق داشته باشد و در آنجاست که قرآن واقعیت‌ها را نمایان می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: آیت‌الله فاضل لنکرانی معتقد بودند که اعجاز علمی قرآن کریم تجربه‌پذیر است و بسیاری از چیزهایی که قرآن می‌فرماید با رشد علمی خود را نشان می‌دهد.

بنا بر این گزارش، آیت‌الله فاضل لنکرانی از جمله علمای معاصر بودند که در رشته‌های مختلف علوم دینی، تألیفات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشتند از این رو مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام در نظر دارد با همکاری جامعةالمصطفی(ص) به دلیل ایجاد زمینه مناسب برای ارزیابی دیدگاه‌های وی در زمینه قرآن، همایشی با عنوان دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی در ۱۸ بهمن‌ماه امسال برگزار کند.

captcha