ویژه‌نامه ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) به‌روز شد
کد خبر: 3771489
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

ویژه‌نامه ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) به‌روز شد

گروه فناوری اطلاعات ــ ویژه‌نامه سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با عنوان سیدالکریم‌‏ در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت به روز شد.

به گزارش ایکنا؛ در آستانه چهارم ربیع الثانی، ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، ویژه‌نامه اینترنتی سیدالکریم در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت (www.hawzah.net) به‌روز و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

این ویژه‌نامه که به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی جمع‌آوری شده است در ۷ بخش اصلی و ۳۰ مطلب با محوریت «زندگینامه حضرت عبدالعظیم (ع)»، «حضرت عبدالعظیم علیه السلام، جرعه نوش اقیانوس امامت»، «حضرت عبدالعظیم (ع) در کلام دیگران»، «در حریم نور»، «ستارگان حرم»، «رشحاتی از قلم» و «معرفی کتاب» در دسترس کاربران قرار دارد. شما می‌توانید جهت بهره‌مندی از ویژه‌نامه سید الکریم بر روی این لینک کلیک کنید.

حضرت عبدالعظیم (ع) در چهارم ربیع ‏الثانی ۱۷۳ متولد شد، ایشان فرزند عبدالله بن‌علی، از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) بود که نسبتش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسید. عبدالعظیم از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین (ع) و نیز از چهره‌های بسیار محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به شمار می‌رفت.

دوران وی، گرچه عصر حاکمیت عباسیان و ایجاد خفقان و سخت‌گیری نسبت به شیعیان بوده است، ولی مدافعان دین و حافظان مکتب که روایات امامان را ثبت و نقل می‌کردند، نقش عمده‌ای در پاسداری و صیانت از فرهنگ والای اهلبیت (ع) داشتند و این بزرگوار نیز یکی از سنگربانان عقیده تابناک تشیع محسوب می‌شود، که درحفظ و انتشار سخنان ائمه اطهار، سخت کوشا بود و ستایش‌های فراوان ائمه (ع) از وی نشان دهنده شخصیت والای علمی و معنوی ایشان می‌باشد.

انتهای پیام
captcha