۷۰ درصد زندانیان فارس آموزش‌های قرآنی می‌بینند/ تربیت ۱۴۰۰ حافظ قرآن
کد خبر: 3771497
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

۷۰ درصد زندانیان فارس آموزش‌های قرآنی می‌بینند/ تربیت ۱۴۰۰ حافظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه ۱۷ مدرسه قرآن در زندان‌های فارس راه‌اندازی شده است، گفت: بیش از ۷۰ درصد از زندانیان در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، قرائت، مفاهیم با حضور ۶۲ مربی قرآنی فعالیت دارند.

سیدحشمت‌الله حیات‌الغیب، مدیرکل زندان‌های فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، تقویت باورهای مذهبی و گسترش فعالیت‌های قرآنی بین زندانیان را مانع ایجاد نگرش منفی و ایجاد اختلال تفکر و بیماری‌های روانی و در نتیجه کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان‌ها دانست.
وی افزود: با گرایش زندانیان به سمت قرآن شاهد تغییر نگرش آنان نسبت به محیط زندان هستیم و حتی تخلف بین زندانیان قرآن پژوه، کمتر از یک درصد است.
حیات‌الغیب در ادامه به تشریح گزارشی از فعالیت‌های قرآنی انجام شده در زندان‌های فارس پرداخت و گفت: با راه‌اندازی ۱۷ مدرسه قرآنی و دارالقرآن در زندان‌های تابعه استان، بیش از ۷۰ درصد از زندانیان در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، قرائت، مفاهیم با حضور ۶۲مربی قرآنی فعالیت دارند.
وی با بیان اینكه ۱۴۵۰نفر از زندانیان استان از یک جزء تا کل قرآن حفظ هستند، گفت: ۱۲۲۶نفر از زندانیان و پرسنل در آزمون سراسری و مفاهیم قرآن کریم در سایت اوقاف و امور خیریه کشور ثبت‌نام و ۶۰۰نفر در این آزمون، نمره قبولی کسب کردند.
مدیرکل زندان‌های فارس همچنین گفت: مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ و مفاهیم ویژه زندانیان، کارکنان(زن و مرد)، سربازان و خانواده کارکنان برگزار و شرکت‌کنندگان ۱۶ مقام در رشته‌های مختلف قرآنی در این مسابقات کسب کردند.
حیات‌الغیب افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، طرح قرآنی صبح روشن ویژه زندانیان، طرح تلاوت نور ویژه کارکنان، پرسنل وظیفه و آموزش‌های قرآنی اعم از آموزش مفاهیم، روخوانی، قرائت، ترتیل ، حفظ و غیره از دیگر برنامه‌های اجرایی در اداره‌کل زندان‌ها است.
وی اضافه کرد: طرح ملی بشارت با موضوع حفظ جزء ۳۰ قرآن مجید با مشارکت اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان در زندان‌ها در حال برگزاری است و آزمون پایانی این طرح در بهمن ماه برگزار می‌شود.
مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به اثرات و برکات قرآن کریم گفت: در تعامل با مجموعه قضایی استان به‌ویژه دستور رئیس کل دادگستری استان، تعدادی از زندانیان که در کلاس‌های حفظ قرآن شرکت فعال داشته‌اند، از تسهیلات قضایی همچون آزادی مشروط، مرخصی، عفو موردی و… بهره‌مند شده‌اند و حتی تعدادی نیز از چوبه دار نجات یافته‌اند که این از برکات قرآن کریم است.
انتهای پیام

captcha