توسعه حرم شاهچراغ(ع) متناسب با شأن فرهنگی شیراز انجام شود
کد خبر: 3771502
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
اسلامی:‌

توسعه حرم شاهچراغ(ع) متناسب با شأن فرهنگی شیراز انجام شود

گروه اجتماعی ـ وزیر راه و شهرسازی تأكید كرد كه احیای بافت فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) و توسعه این حرم مطهر باید متناسب با شأن فرهنگی شیراز انجام شود.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز، 20 آذرماه در جلسه هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) شیراز، با تأكید بر اینكه باید بافت فرسوده واجد بناهای ارزشمند، بازآفرینی شود، گفت: جایی كه ارزشمند است باید بازسازی و مرمت شود.
وی با اشاره به احیای بافت فرسوده‌ اطراف حرم مطهر حضرت شاهچرا(ع) به شكل قطعه قطعه، افزود: تصمیم‌گیری در بافت‌های فرسوده به استانداران ابلاغ شده است.
اسلامی همچنین تأكید كرد كه احیای بافت فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) و توسعه این حرم مطهر باید متناسب با شأن فرهنگی شیراز انجام شود تا شاهد بافت ناهمگون نباشیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده قدرت نفوذ در استان‌ها را ندارند به همین جهت این كار به استانداران واگذار شد و آنچه كه در ستاد تصویب می‌شود مورد حمایت ما است.
اسلامی با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد تا کیفیت زندگی ساکنان بافت قدیمی شهرهایی نظیر شیراز ارتقا یابد، گفت: تصمیم گرفته شد که شهرداری‌ها و مردم در زمینه‌ احیای بافت فرسوده اهتمام داشته باشند تا نتایج مطلوبی حاصل شود.
آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان احمد بن موسی(ع) نیز در این جلسه با اشاره به وجود یك جریان پیوسته میان راه و شهرسازی و این آستان، از همراهی و همكاری نماینده ولی‌فقیه در فارس که ابتدای تصدی بر این مسئولیت نسبت به امامزادگان به ویژه احمد بن موسی دلسوزانه عمل کرده است، تشكر كرد.
وی افزود: همه كسانی كه در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت داشته‌اند، خدمات ارزشمندی از خود به جای گذاشته‌اند، اگرچه برخی مقاطع به دلیل مشكلات و ضعف در مدیریت آنچنان كه باید كاری انجام نشده است.
آیت‌الله دستغیب بیان كرد: از زمان حضور اسلامی در وازتخانه راه و شهرسازی شاهد اقدامات خیر و تحولات در این وزارتخانه حساس بوده‌ایم.
آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی‌فقیه در فارس نیز در این جلسه با تاكید بر عرضه نگاه كارشناسانه نسبت به مشكلات مجموعه حرم مطهر شاهچراغ(ع)، گفت: حركت برای توسعه و بازآفرینی آستان مقدس از سفر مقام معظم رهبری آغاز و با اشراف آیت‌الله دستغیب، تولیت آستان شاهچراغ(ع) حركت رو به رشدی انجام شده است.
وی اظهار كرد: اگرچه بعضی از كارها در ید قدرت مدیران ارشد استان نیست اما تلاش‌های خوبی در شیراز برای بازسازی و احیای بافت فرسوده انجام شده است.
انتهای پیام

captcha