حضور بیش از ۸۵۰ عکاس در پنجمین جشنواره «جایزه تهران»
کد خبر: 3771516
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

حضور بیش از ۸۵۰ عکاس در پنجمین جشنواره «جایزه تهران»

گروه هنر ــ دبیر بخش عکس پنجمین جشنواره «جایزه تهران»، با اشاره به استقبال چشمگیر از بخش عکس این جشنواره، اظهار کرد: با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، ٨٧٣ هنرمند عکاس، آثار خود را برای حضور در این رویداد، ارائه کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ستاد خبری پنجمین دوره جشنواره پژوهشی «جایزه تهران»، محمدمهدی تدین؛ دبیر بخش عکس این جشنواره، با بیان اینکه با اتمام زمان دریافت آثار مسابقه عکس جایزه تهران، مراحل داوری آثار توسط هیئت داوران آغاز شده است، از استقبال کم‌نظیر عکاسان خبر داد و افزود: مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه ٢١٦٥ عکس از ٨٧٣ هنرمند عکاس است که از این تعداد ١٣٦ اثر از ١١٢ عکاس به مرحله داوری راه یافتند.

وی با بیان اینکه اغلب آثار منتخب به صورت تک عکس به دبیرخانه ارسال شده و دو مجموعه عکس نیز در میان آثار وجود دارد، تأکید کرد: عکس‌های ارسالی به دو بخش تهران قدیم و تهران جدید تقسیم می‌شود که موضوعاتی نظیر محلات تاریخی و بافت قدیمی، اماکن فرهنگی و موزه‌ها و توجه به زندگی شهری و اجتماعی مورد توجه عکاسان بوده است.

دبیر بخش عکس پنجمین جشنواره «جایزه تهران» با اشاره به اینکه در تمامی بخش‌های مسابقه آثار قابل توجهی  با سطح کیفی مطلوبی وجود دارد، گفت:عکس‌هایی از مشاهیر و شخصیت‌های فرهنگی، آدام و رسوم و سبک زندگی تهران قدیم، عکس‌های نگاتیو و سیاه و سفید با قدمتی بیش از هفتاد سال و عکس‌هایی که علاوه بر دارا بودن بارمعنایی و محتوایی به لحاظ زیبایی‌شناسی و تکنیک عکاسی قابل توجه هستند، در میان آثار ارسالی به چشم می‌خورد.

تدین در پایان عنوان کرد: آثار برگزیده این جشنواره در قالب کتاب عکس و برپایی نمایشگاهی، در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

یادآور می‌شود؛ این جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با همکاری خانه تهران‌پژوهان و مؤسسه فرهنگی هنری دارالفنون، در هفته نخست دی‌ماه، همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

captcha