سینمای مستند یکی از توانمندی‌های جدی هنری کشور است
کد خبر: 3771519
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سینمای مستند یکی از توانمندی‌های جدی هنری کشور است

گروه هنر ــ سیدعباس صالحی گفت: سینمای مستند ما با قابلیت‌های مختلفی که دارد، یکی از توانمندی‌های جدی هنری کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، سیدعباس صالحی؛ وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» درباره‌ جایگاه سینمای مستند، گفت: اگر ما سینمای ایران را به عنوان یک ظرفیت بسیار قابل توجه انقلاب اسلامی در چهل سال رویش تلقی می‌کنیم، سینمای مستند بخش مهمی از این ظرفیت بزرگ است.
وی ادامه داد: حدود هزار فیلم مستند در سال تولید می‌شود که نشان‌دهنده ظرفیت این سینما به لحاظ تولید است. پیشکسوتان و فیلمسازان جوان فضای قابل توجهی را در سینمای مستند پدید آوردند و ما به این سینما به عنوان بخشی از هویت فرهنگی و هنری خود افتخار می‌کنیم.
صالحی توضیح داد: سینمای مستند ما در دنیا شناخته شده و سینمای جهان به خوبی توانایی، جذابیت‌ها و تکنیک سینمای مستند ما را درک کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان این که سینمای مستند از یک طرف پل ارتباطی فرهنگ ایران با جهان و از طرف دیگر یک پل ارتباطی با فضای واقعی جامعه ایران است، افزود: سینمای مستند ما برای توسعه کشور می‌تواند یک پشتوانه باشد. این نوع سینما با تصویرسازی از فضای اجتماعی، یک روایت‌گر و مورخ محسوب می‌شود.
وی تأکید کرد: یکی از بحث‌هایی که به طور جدی در دولت هم مطرح بود این است که سینمای مستند می‌تواند به کمک بیاید تا پروژه‌هایی که در زمینه‌ی توسعه و در حیطه‌های مختلف صنایع، معدن، درمان و دیگر حوزه‌های مختلف توسعه اجتماعی ساخته می‌شوند، بهتر معرفی شوند.
صالحی گفت: احساس می‌کنم همان‌طور که در تولید سینمای مستند پیشرفت‌های خوبی داشتیم، در حوزه مصرف سینمای مستند هم رو به رشد هستیم. زمانی تماشاگران سینمای مستند اقلیت خیلی خاص بودند، اما به مرور زمان فضای سینمای مستند با تنوع موضوعات، ژانر‌ها و تکنیک‌ها، مخاطبان بیشتری یافت.
وی در پایان اظهار کرد: از طریق دیجیتال کردن سالن‌های آزاد مثل فرهنگسراها، مجتمع‌های فرهنگی و هنری که سینمایی نیستند، ولی می‌تواند مصرف سینمایی داشته باشد، توانستیم فضا‌های تازه‌ای را برای دیدن فیلم‌های سینمایی و مستند فراهم کنیم.
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» تا ۲۵ آذر ۱۳۹۷ به دبیری سید محمدمهدی طباطبایی‎نژاد در پردیس سینمایی چارسو ادامه دارد.
انتهای پیام
captcha