کشور را بدون فروش نفت اداره خواهیم کرد
کد خبر: 3771588
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
مهدی چمران:

کشور را بدون فروش نفت اداره خواهیم کرد

گروه شهرستان‌ها - نایب‌ رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا به بهانه‌های مختلف می‌خواهد تحریم‌ها را افزایش دهد، ادامه داد: اگر قرار بر بستن تنگه هرمز باشد، آن را با قدرت هرچه تمام خواهیم بست اما اگر هم بسته نشود و یا حتی نگذارند نفت بفروشیم در مسیری حرکت خواهیم کرد که بدون فروش نفت کشور را اداره کنیم.

ما با مردم آمریکا کاری نداریم

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی مهدی چمران، نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی  شب گذشته، 19 آذرماه در نهمین یادواره 13 شهید دانشجو و سه شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر و گرامیداشت شهدای مدافع حرم دانشجو که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر پایه شهادت امام حسین(ع) شکل گرفته است؛ این انقلاب از 15 خرداد سال 42 و درست دو روز بعد از عاشورا شکل رسمی خود را آغاز کرد و در تاریخ باقی ماند. متأسفانه بسیاری مواقع در فضای مجازی مسائلی در مورد شهدا، به خصوص شهدای حرم، مطرح می‌شود که زیبنده نیست و برخی تلاش می‌کنند جایگاه شهدا را بشکنند. این افراد باید بدانند که هیچکس قادر به شکستن جایگاه شهدا نیست.

وی عنوان کرد: خلفای بنی‌عباس و بنی‌امیه به رغم قدرتی که داشتند، تلاش کردند جایگاه امام حسین(ع) و شهدا را بشکنند اما نتوانستند. امام حسین(ع) و شهدا نیازی به برگزاری عاشورا، تاسوعا، محرم و صفر و روضه‌خوانی و راهپیمایی عظیم اربعین ندارند. حتی خانواده شهدا هم نیازی ندارد که از آن‌ها سرکشی شود و مراسمی برگزار گردد چرا که جایگاه آن‌ها بالاتر و رفیع‌تر از این مسائل است.

چمران اضافه کرد: اگر امام راحل فرمود «محرم را زنده نگه دارید»، به این جهت بود که اسلام، انقلاب و ایران زنده بماند. اگر ملی‌گرای صرف هم باشیم، باز هم به خاطر زنده نگه داشتن کشور باید یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم. بدون شک اگر شهادت امام حسین(ع) و اسارت خاندان ایشان نبود، امروز از اسلام چیزی باقی نمانده بود و اگر هم بود، اسلامی همانند وهابی‌های سعودی باقی می ماند.

راه امام حسین(ع) به پیروزی می‌انجامد
وی با بیان اینکه مردم یمن به دلیل اینکه طرفدار انقلاب اسلامی هستند، اینگونه قتل‌عام می‌شوند، بیان کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند این افراد راه امام حسین(ع) را دنبال می‌کنند و این راه به پیروزی خواهد رسید. هر کس در هر جایی مسیر شهادت حسینی را دنبال کند، پیروز بوده و پیروز خواهند شد. شاید در ظاهر امام حسین(ع) به شهادت رسیده باشد اما پیروزتر از امام حسین(ع) و یاران ایشان سراغ نداریم.

چمران اضافه کرد: متأسفانه افرادی در فضای مجازی، سخنرانی‌ها و تحلیل‌های خود به اسلام و امام راحل می‌تازند که امیدواریم این افراد به سوی مردم، انقلاب، امام و امام شهیدان بازگردند. در طول این تاریخ بلند 5000 ساله و در طول این تمدن بزرگ و طولانی نمی‌توانیم همانند شهدای دفاع مقدس کسی را نشان دهیم.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در دورانی که ابرقدرت و امپراطوری وجود نداشت، جمعیت 35 میلیونی وجود داشت؛ از سویی همه دنیای استکبار به ما حمله و همه سلاح مورد نیاز صدام را تامین و ما را تحریم کردند اما سربلند بیرون آمدیم.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اگر مرگ برآمریکا می‌گوییم به خاطر جنایت‌ها و اینگونه اقداماتشان است، بیان کرد: ما با مردم آمریکا کاری نداریم بلکه با سیاست استعماری و هیئت حاکمه آمریکا مشکل داریم. در حالی رئیس جمهور آمریکا در کمال وقاحت و بی‌شرمی ملت متمدن ایران را تروریست می‌خواند، خود آن‌ها اذعان می‌کنند داعش را راه انداخته‌اند و زن، مرد و کودک را کشتند و یا سر بریدند. تاکنون 17 هزار نفر از مردم این کشور را ترور کرده‌اند. امروز همان تروریست‌ها در دامان آن‌ها زندگی می‌کنند و در پاریس کنفرانس برگزار و مدام تلاش می‌کنند مردم ایران اسلامی را علیه این نظام بدبین کنند.

شیعه به امید زنده مانده و می‌ماند
وی عنوان کرد: ما ملت امیدواری هستیم و این امید و پیروزی بوده که تشیع را زنده نگه داشته است. از سوی دیگر همین تشیع اسلام را زنده نگه داشته است. شیعه به امید زنده مانده و می‌ماند چون امیدش به ظهور حضرت مهدی(عج) است. شهدای ما در راه امام حسین(ع) و اعتلای کشورشان رفتند و به پیروزی رسیدند و موفق شدند. امروز به بهای خون شهدا کشور در این منطقه پرآشوب در امنیت بی‌نظیر بسر می‌برد.

چمران با بیان اینکه آمریکا به بهانه‌های مختلف می‌خواهد تحریم‌ها را افزایش دهد، ادامه داد: اگر قرار بر بستن تنگه هرمز باشد، آن را با قدرت هرچه تمام خواهیم بست اما اگر هم بسته نشود و یا حتی نگذارند نفت بفروشیم، این نیز در بلند مدت به نفع ماست و در مسیری حرکت خواهیم کرد که بدون فروش نفت کشور را اداره کنیم.

اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا می‌شد این مشکلات را نداشتیم
نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: با صادرات باید کشور را اداره کرد؛ اگر مسئولان اقتصاد مقاومتی را به درستی اجرا می‌کردند امروز این مشکلات اقتصادی، گرانی‌ها و تعطیلی کارخانه‌ها را شاهد نبودیم. امروز آمریکا، اسرائیل و سعودی‌ها در درون خود درگیری دارند. اگر مراسمی برای شهدا می‌گیریم به این خاطر است که روحیه شهادت‌طلبی، شجاعت و ایستاد برابر دشمن را زنده نگه داریم. تا زمانی که این روحیه زنده باشد ملت، امت، مکتب و ایران زنده خواهد بود و دشمنان نخواهند توانست به اهدافشان برسند.

وی استمرار و ادامه این راه و شهادت طلب بودن را بسیار مهم دانست و بیان کرد: متاسفانه برخی روشنفکرنماها به فردی که دلارهای خود را در آنتالیا و تایلند خرج می‌کند، چیزی نمی‌گویند اما از کسی که برای امام حسین(ع) نذری می‌دهد، می‌خواهند پول خود را صرف ساخت مدرسه کنند در صورتی که نمی‌دانند همین افرادی که برای امام حسین(ع) هزینه می‌کنند، مدرسه هم می‌سازند. برخی افراد نیز پول این مردم را به بهانه زلزله‌زدگان می‌گیرند و در حسابشان نگه می‌دارند اما همین ملت برای آن‌ها خانه می‌سازند.

انتهای پیام

captcha