تفكری هماهنگ در طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) دنبال شود
کد خبر: 3771623
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

تفكری هماهنگ در طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) دنبال شود

گروه اجتماعی ـ وزیر راه و شهرسازی گفت: باید یك تفكر مشخص و هماهنگ در طرح توسعه حرم احمدبن موسی(ع) و بازآفرینی بافت مركزی شیراز دنبال شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی فارس، محمد اسلامی امروز، ٢٠ آذر در حاشیه بازدید از بافت تاریخی شیراز با بیان اینکه طرح‌هایی كه تاكنون دنبال شده با یكسری ملاحظات، كاستی و عدم تطابق مواجه بوده است، افزود: دسترسی به حرم مطهر باید به گونه‌ای انجام شود كه موجب دردسر برای مردم نشود و با این طرز تفكر واگذاری ها انجام در دستور كار قرار گیرد.
وی ادامه داد: در كنار بناهای واجد ارزش گذرگاه‌هایی هم وجود دارد اما به این معنا نیست كه سایر بناهای فاقد ارزش هم حفظ شوند بلكه با كاربری مكمل فرهنگی، علمی، پژوهشی، مذهبی و خدماتی احیا شوند.
وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: آنچه كه در فرآیند تهیه طرح توسط مشاورین ذی صلاح تدوین خواهد یك اولویت برای ما خواهد بود و پس از آن تهیه طرح تفضیلی است كه امری مهم است، چرا كه نیاز داریم كه اقدامات بر مبنای یك منطق باشد كه ما را به حفظ شأن حرم و رفاه مردم می‌رساند.
اسلامی در خصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی شهرها نیز اظهار كرد: تصمیم‌گیری برای بافت‌های فرسوده را در استان‌ها جهت بهسازی و بازآفرینی به استانداران ابلاغ كرده‌ایم تا احیای شعائر فرهنگی و سنت‌های حسنه محلات قدیم را احیا شود.
انتهای پیام

captcha