سرقت برخی تاسیسات ساختمان کتابخانه مرکزی یزد
کد خبر: 3771703
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱

سرقت برخی تاسیسات ساختمان کتابخانه مرکزی یزد

گروه اجتماعی- معاون عمرانی استاندار یزد گفت: علی رغم هزینه‌هایی که صورت گرفته، متاسفانه به دلیل بلاتکلیف بودن پروژه کتابخانه مرکزی یزد برخی تاسیسات این ساختمان نیمه تمام مورد سرقت و خساراتی وارد شده است.

ل

به گزارش ایکنا از یزد، محسن صادقیان، معاون عمرانی استاندار یزد 20 آذرماه در نشست تصمیم‌گیری در مورد واگذاری کتابخانه مرکزی یزد و پایان دادن به ۲۴ سال بلاتکلیفی و نیمه تمام بودن این پروژه اظهار کرد: یکی از پروژه هایی که به جد در دستور کار ما قرار گرفته تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی یزد و پایان دادن به 24 سال بلاتکلیفی در این زمینه است لذا این محل به نهادهای کتابخانه ها واگذار خواهد شد تا مورد بهره برداری قرار گیرد.
صادقیان افزود: این پروژه سه پیمانکار داشته و قرار شد دفتر فنی استانداری صورت وضعیت را بررسی و مطالبات پیمانکاران شهرداری را نیم درصد کتابخانه ها تهاتر نمایند و در هفته اخیر پیگیری لازم را خواهیم داشت تا مطالبه گری به حق مردم در بهره برداری از این پروژه عملیاتی شود.
وی ادامه داد: علی رغم هزینه هایی که صورت گرفته متاسفانه به دلیل بلاتکلیف بودن برخی تاسیسات این محل مورد سرقت واقع شده و به ساختمان آن نیز خساراتی وارد شده است لذا امیدواریم با تعیین تکلیف این پروژه نسبت به جلوگیری از اسراف بیت المال و استفاده هر چه زودتر از این محل در راستای فعالیت نهاد کتابخانه ها اقدامات لازم صورت گیرد.
مجتبی فرهمند، شهردار منتخب یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه این ساختمان در بیش از بیست و اندی سال طراحی شده، لذا بازپیرایی آن باید طبق وضعیت موجود اقدام شود و این مساله مورد توجه قرار گیرد، همچنین تعیین تکلیف و راه اندازی این پروژه طبق تصمیم شورا هر گونه همکاری را خواهیم داشت.
عباس ملازینلی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز گفت: خوشبختانه این محل به عنوان کتابخانه صرف مورد توجه قرار نگرفته بلکه جهت اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیز برنامه ریزی شده است و با توجه به کمبود فضای فرهنگی و اجتماعی در شهر یزد هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و امیدواریم کتابخانه مرکزی یزد نیز با فضای تخصصی فرهنگی مورد استفاده عموم قرار گیرد.
ونوس عامری، عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: در کمیسیون فرهنگی ارتقای سرانه کتابخوانی در اولویت اول اعضای شورای شهر و این کمیسیون قرار دارد و هر اقدامی در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی مورد حمایت ما قرار داشته و خواهد داشت.
غلامعلی سفید، رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفـت: بسیار خرسندیم که طی پیگیری های انجام شده نسبت به تعیین تکلیف این پروژه که سال هاست بلا تکلیف رها شده این نشست تشکیل شد و امیدواریم هر چه زودتر شاهد راه اندازی کتابخانه مرکزی یزد و جلوگیری از اتلاف بیت المال شده و همچنن زمینه بهره مندی اقشار مختلف را از این محل فرهنگی فراهم نماییم.
مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه انتقاداتی در زمینه ساخت این پروژه در بافت تاریخی وجود داشت اما یک طبقه از ساختمان کتابخانه مرکزی یزد تخریب و درخواست میراث فرهنگی برآورده شد.
وی افزود: خوشبختانه مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد یکی از فرهنگیانیست که همواره در حوزه های مختلف فعالیت خود در جهت حفظ ارزش های تاریخی تلاش کرده و خوشحالیم که این مجموعه تحت نظر اداره زیر نظر ایشان اداره خواهد شد.
فاطمی ادامه داد: درخواست دارم جهت آزادسازی و فضای اطراف این محل نیز نماینده میراث فرهنگی در شورای فنی تشکیل شده، حضور یابد و در طراحی داخلی نیز نگاه به بافت تایخی پررنگ دیده شود.
وی تصریح کرد: برای تعیین تکلیف این پروژه و راه اندازی آن هر گونه همکاری را خواهیم داشت و در این راستا از هیچ گونه همکاری مضایقه نخواهیم کرد.
یادآور می شود در پایان این نشست مسئولان از ساختمان در دست احداث کتابخانه مرکزی یزد واقع در بلوار بسیج که نزدیک به 24 سال به صورت نیمه تمام و بلاتکلیف رها شده بازدید و مقرر شد طی امضای تفاهم نامه از طریق شورای و شهرداری یزد به نهاد کتابخانه های عمومی تحویل داده شود تا نسبت به راه اندازی و تجهیز آن و پایان دادن به این بلاتکلیفی 24 ساله اقدامات لازم انجام شود.
همچنین با دستور صادقیان معان عمرانی استاندار مقرر شد روزهای شنبه هر هفته از ساعت 8 تا 9 صبح جلسه ای خاص این کتابخانه با حضور مسئولان تشکیل و تا پایان تعیین تکلیف و آزاد سازی و همچینن امضای تفاه م نامه تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام

captcha