خشم؛ مهم‌ترین آسیب‌ اجتماعی برای دختران دانش‌آموز
کد خبر: 3771774
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

خشم؛ مهم‌ترین آسیب‌ اجتماعی برای دختران دانش‌آموز

گروه اجتماعی - مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر خشم بین دانش‌آموزان دختر سراسر کشور از مهم‌ترین آسیب اجتماعی بوده که آنها را تهدید می‌کند.

خشم مهم ترین آسیب اجتماعی میان دانش آموزان دختر کشور

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، فرحناز مینایی پور، مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش روز گذشته در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند، افزود: درزمان انقلاب 42 درصد دختران باسواد بودند، امروز این آمار به 98 درصد رسیده است و زنان توانستند در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، مدیریتی و فرهنگی به موفقیت هایی زیادی دست یابند.
مینایی پور نیمی از جمعیت بانوان کارمند کشور را شاغل در رسته آموزش و پرورش خواند، ادامه داد: سهم زنان از بین چهار میلیون کارمند در سراسر کشور یک میلیون نفر است که 500 هزار نفر از آنها را بانوان شاغل در آموزش و پرورش تشکیل می دهند.
وی ورزش، سلامت، ارتقا سطح شایستگی، ارتقا سطوح مدیریتی را از موادری خواند که باید در حوزه زنان مورد توجه باشد.
مینایی پور خاطر نشان کرد: غربالگری زنان فرهنگی به صورت یکپارچه در سراسر کشور از طرح هایی است که جهت اجرا با همکاری وزارت بهداشت برای تصویب ارائه شده است.
وی گفت: همچنین در حوزه دختران دانش آموز بسته‌های آموزشی بهداشتی ویژه مناطق محروم، آموزش حقوق، آموزش حقوق شهروندی و شیوه گفتگوی بین نسلی در چهار سطح در دستور کار قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه ازدواج زود هنگام دختران براساس هیچ اسنادی تکلیفی برعهده آموزش و پرورش نیست، اما آموزش و پرورش احساس مسئولیت می کند و با برنامه هایی که دارد تاثیر گذار باشد.
مینایی پور افزود: خراسان‌شمالی در لیست سه استان اولی قرار دارد که ازدواج زود هنگام دختران در آن بیان شده و ازدواج 42 دانش آموز مقطع ابتدایی در سال 96 در استان شاهدی براین ادعا است.
وی گفت: نقص‌های آموزش و پرورش را بزرگ نکنید، آموزش و پرورش نکات مثبت زیادی دارد.
عباس سعیدی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه این نشست گفت: آموزش و پرورش در خراسان‌شمالی در مقطع پیش دبستانی دوم 90 درصد، در مقطع ابتدایی 99 درصد، در مقطع متوسطه اول 94 درصد و در مقطع متوسطه دوم 87 درصد ازدانش آموزان را پوشش داده است.
وی ادامه داد: 13 درصد از دانش آموزان دختر و پسر از مقطع از ادامه تحصیل در ورود به مقطع متوسطه دوم بازمانده اند.
سعیدی با اشاره به اینکه در مدارس شبانه روزی کمبود فضا نداریم گفت: در منطقه جرگلان بخش زیادی از دختران براساس اینکه اجازه حضور در مدارس شبانه را ندارند یا نیروی کار خانواده ها هستند و یا به دلیل فقر مالی و فرهنگی از ادامه تحصیل بازمی مانند.
انتهای پیام

captcha