همسران شهدا در دانشگاه‌ها و مدارس حضور یابند
کد خبر: 3771775
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
مجتهدزاده:

همسران شهدا در دانشگاه‌ها و مدارس حضور یابند

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: همسران شهدا برای انتقال پیام شهدا در دانشگاه‌ها و مدارس حضور یابند.

همسران شهدا در دانشگاه‌ها و مدارس حضور یابندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، نشست هم‌اندیشی «سروقامتان صبور» با حضور جمعی از همسران شهدا برگزار شد.

مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در این نشست به نقش همسران شهدا در دفاع مقدس پرداخت و گفت: نقش همسران اگر سنگین‌تر از نقش مجاهدان نبود، یقیناً کمتر نبود. چون اگر صبر و استقامت آن‌ها نبود و یا اگر به بهانه داشتن فرزندان خرد زبان شکوه باز می‌کردند، باب شهادت و مجاهدت بسته می‌شد؛ بنابراین همسران شهدا به گردن انقلاب و تاریخ این کشور حق دارند.

وی با تأکید بر لزوم ثبت خاطرات و روایت‌های خانواده ایثارگران افزود: همان طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، پدران، مادران، همسران شهدا و ایثارگران سرمایه‌های ملت‌اند و باید خاطراتشان ثبت شود و با انتقال خاطرات خود به جامعه جهت فکری بدهند. آن‌ها صندوقچه ناگشوده خاطرات هستند که با خاطره‌گویی خود می‌توانند روحیه ایثار و مقاومت را بین جوانان احیا کنند.

مجتهدزاده گفت: برای انتقال پیام شهدا به جامعه لازم است که همسران شهدا با حضور در دانشگاه‌ها و مدارس حضور یابند و با خاطره‌گویی خود نسل جوان را با شهید و شهادت آشنا کنند.

در این نشست برنامه‌های ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و مقدمات برگزاری همایش «سروقامتان صبور» مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha