13 میلیون دانش آموز در کشور جزء 30 قرآن را حفظ می‌کنند
کد خبر: 3771797
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

13 میلیون دانش آموز در کشور جزء 30 قرآن را حفظ می‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده ستاد حفظ قرآن کریم و طرح بشارت ۱۴۵۲ سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در وزارت آموزش و پرورش در قالب طرح «بشارت ۱۴۵۲» از ابتدای امسال آغاز شده و بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز می‌توانند دراین طرح شرکت کنند.

13 میلیون دانش آموز در کشور جزء 30 قرآن را حفظ می‌کنند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام قاسمی، نماینده ستاد حفظ قرآن کریم و طرح بشارت ۱۴۵۲ سازمان اوقاف و امورخیریه امروز 21 آذرماه در نشست توجیهی طرح ملی حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ قرآن کریم با عنوان طرح «بشارت ۱۴۵۲» دردانشکده علوم قرآنی بجنورد ضمن تاکید بر ترویج بیش از پیش آموزه‌های دینی و قرآنی در جامعه گفت: طرح ملی حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ قرآن کریم طرحی بوده که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به همه دستگاه‌های فرهنگی ابلاغ شده و همه باید در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح تلاش کرده و این مهم محور برنامه‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.
وی با تاکید بر همسویی و حرکت هم جهت دستگاه‌های فرهنگی، افزود: طرح حفظ جزء ۳۰ به بیش از ۳۰ دستگاه فرهنگی ابلاغ شده و کتاب مشترکی نیز با همین موضوع به همه دستگاه ارسال شده که با اجرایی شدن این طرح دستگاه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های قرآنی همسو با یکدیگر حرکت کرده و نتیجه مطلوب تری حاصل خواهد شد.
قاسمی با بیان اینکه حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در سه بخش برنامه ریزی شده، ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این برنامه قرآنی و فرهنگی می توانند در یک یا هر سه بخش این جزء با مراجعه به سامانه طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ به آدرس www.beshaarat.com ثبت نام و شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در وزارت آموزش و پرورش از ابتدای امسال آغاز شده و بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز می توانند دراین طرح شرکت کنند.
قاسمی با بیان اینکه آزمون جزء ۳۰ سازمان اوقاف و امور خیریه نیمه نخست اسفندماه امسال برگزار می شود، ادامه داد: دانش آموزان می توانند تا ۱۵ اردیبهشت برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.
نماینده ستاد حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ادامه داد: تاریخ دقیق آزمون نیز از طریق وزارت آموزش و پرورش و نقاط مختلف کشور اعلام می شود.
وی این طرح را فرصت مناسبی برای تبیین و ترویج هر چه بهتر فرهنگ قرآنی در جامعه دانست، بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه باید ازاین فرصت بهترین استفاده را در جهت تبیین مفاهیم و حفظ قرآن کریم در جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان ببرد.
وی ادامه داد: به نفرات برتر این آزمون جوایز نفیسی از قبیل ۱۰ خودرو، سه هزار و ۳۵۶ کمک هزینه سفرهای زیارتی، دو هزار و ۴۴۲ جایزه نقدی و بیش از ۳۰ هزار جایزه فرهنگی اهدا می شود.
قاسمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای تربیت حافظان قرآن، ادامه داد: طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن که از سوی رهبر معظم انقلاب به تمامی دستگاه اجرایی ابلاغ شده و این مهم محور برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار دارد.
وی با اشاره به موفقیت های حاصل شده در این طرح، گفت: طرح ملی حفظ قرآن کریم در لایه های مختلف جامعه آغاز شده و بیش از ۳۵ هزار زندانی درحفظ جزء یک تا ۳۰ قرآن کریم فعالیت دارند.
انتهای پیام

captcha