لزوم حفظ و احیا فرهنگ دینی در روستاها توسط روحانیون مستقر
کد خبر: 3771821
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

لزوم حفظ و احیا فرهنگ دینی در روستاها توسط روحانیون مستقر

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: حفظ و احیاء فرهنگ دینی و اجتماعی در روستاها از مهمترین وظایف روحانیون مستقر است.

لزوم حفظ و احیا فرهنگ دینی در روستاها توسط روحانیون مستقر

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد صبح امروز در نشست با مهدی دهقان رییس قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان یزد با اشاره به ورود سپاه به حوزه های مغفول مانده که در حوزه وظایف ذاتیش نیست اظهار کرد: یکی از این حوزه ها مهاجرت از روستاها به شهرهاست که باعث خالی شدن روستاها و پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرها شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح روحانی مستقر توسط سازمان تبلیغات اسلامی در روستاها افزود: هدف از اجرای این طرح تنها اعزام و استقرار روحانی نبوده بلکه هدف تامین نیازهای فرهنگی و اعتقادی منطقه است.
حجت الاسلام حسینی کوهستانی بیان کرد: حضور روحانیون جوان، انقلابی در یک منطقه می تواند در آبادانی و پیشرفت آن منطقه بسیار موثر باشد.
وی با بیان اینکه استقرار روحانی در مناطق مختلف استان توسط این سازمان دارای قوانین و ضوابطی است افزود: جمعیت، تقاضای اهالی محل و وجود خانه از مهمترین عوامل موثر در اعزام روحانیون است.
حجت الاسلام حسینی کوهستانی گفت: هدف از حضور روحانیون در روستاها تنها برگزاری نماز جماعت نیست بلکه نماز بهانه ای برای جمع کردن مردم در جهت حل مشکلات و هم اندیشی در خصوص عمران و آبادانی منطقه از جهات مختلف است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: همان گونه که نماز پیشانی مومن است، آبادانی هر منطقه نیز در گرو رشد فرهنگی و اعتقادی هر منطقه است.
حجت الاسلام حسینی کوهستانی گفت: حفظ و احیاء فرهنگ دینی و اجتماعی در روستاها از مهمترین وظایف روحانیون مستقر است.
مهدی دهقان، رییس قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان یزد نیز در این نشست در تبیین فعالیت های این قرارگاه اظهار کرد: مناسب سازی 8 خانه عالم در روستاهای استان با محوریت مناطق محروم از جمله فعالیت های صورت گرفته بوده است.
وی با اشاره به پیگیری ساخت 2 خانه عالم در شهرستان بهاباد افزود: تکمیل این دو خانه در گرو حمایت سایر دستگاه های متولی استان است.
حجت الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 50 روحانی مستقر در سطح استان فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: ساخت خانه عالم و پیگیری جهت حضور روحانی در مناطق واجد شرایط به صورت جدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام

captcha