عهدهایی كه در الست با خدا بستیم
کد خبر: 3771863
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهید دستغیب؛

عهدهایی كه در الست با خدا بستیم

گروه اجتماعی ـ نماينده ولی فقيه در فارس ضمن برشمردن آيات قرآن به تبيين عهدهايی كه در الست با خدا بستيم، پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز و سومین شهید محراب شب گذشته، 20 آذرماه در مسجد جامع عتیق، سنگر 40 ساله آن عالم ربانی و كهن‌ترین مسجد شیراز برگزار شد.
در این مراسم كه اجرای آن به عهده نجم‌الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا بود، مسئولان ارشد استان فارس، علما، فضلا، طلاب و روحانیان استان‌ فارس و كشور حضور داشتند و آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس به سخنرانی پرداخت و صادق آهنگران نیز مداحی كرد.
آیت‌الله دژکام در این مراسم گفت: آنچه شهیدان والا مقام ما از پیشگاه خدا گرفته‌اند و جایگاهی که به برکت شهادت به آن رسیده‌اند مقامی نیست كه کسی بتواند بیان کند و توضیح دهد اما چون مجلس شهید دستغیب مجلس علم، قرآن، حدیث و اهل بیت(ع) و ولایت و محبت به خدا و اولیای خداست شایسته است از بیان قرآن کریم کمک بگیریم.
وی آیات 19 تا 23 سوره سوره رعد را یادآور شد و گفت:‌ طبق آیات قرآن كشته شدن در راه خدا مهم است و انسان را به رستگاری می‌رساند و به مقام می‌رساند كه كسی نمی‌تواند آن را توصیف كند.
امام جمعه شیراز یادآور شد: چهل سال از انقلاب اسلامی و سی و هفت سال از شهادت آیت‌الله دستغیب می‌گذرد تقابل دو صف حق و باطل همچنان ادامه دارد.

مردم با درك صحیح از انقلاب، بر تداوم آن تأكید دارند
وی با تأكید بر اینكه مردم با درك صحیح از انقلاب اسلامی، بر اهمیت پایداری از این انقلاب تأكید می‌كند و خواستار تداوم آن هستند، گفت:‌ طبق آیات قرآن صاحبان عقل هیچ‌گاه از عهدی كه با خدا بسته‌اند، نمی‌گذرند.

تبیین عهدهایی كه با خدا بستیم
آیت‌الله دژكام، وفاداری را صفات دوستداران مولای متقیان حضرت علی(ع) دانست و گفت: اولین وفاداری نسبت به عهد خداست؛ آن هم عهدی كه در توحید با خدا بستیم یعنی یكتاپرستی و اصولاً توحید ناب اصیل اسلامی در تفكر شیعیان متجلی شده است و جای هیچ تردیدی نیست.
وی با تأكید بر اینكه باید عهد خود را با خدا تازه كنیم، گفت:‌ امام و شهدا كسانی بودند كه عهد خود را با خدا تازه كردند و ما هم باید پیرو راه آنان باشیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اظهار كرد: عهد دیگری نیز با خدا داریم و آن عبادت خداست؛ توحید معرفت به خداست اما عهد دیگر این است كه تنها خدا را بپرستیم و عبادت كنیم.

ایستادگی در مقابل استكبار جهانی ریشه قرآنی دارد
وی با بیان اینكه در آیات قرآن آماده است كه خداوند با انسان عهد بسته است كه حرف شیطان را گوش ندهد، گفت: امروز هم باید بر عهد و پیمان خود بایستیم و در مقابل شیطان بزرگ و استكبار جهانی ایستادگی كنیم پس این مقاومت ریشه قرآنی دارد.
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه ما بر پای عهد خود با خدا ایستاده‌ایم، گفت: شیطان دشمن ما آمریكا و استكبار جهانی است و ما را فریب می‌دهد؛ وقتی كه قراردادی با او می‌بندیم آن قرارداد را نقض می‌كند و این است كه امام آمریكا را شیطان بزرگ معرفی می‌كند پس مراقب باشیم كه شیطان ما را فریب ندهد.
امام جمعه شیراز با بیان اینكه در روز الست بر ولایت علی(ع) از ما عهد گرفتند، گفت:‌ از امام صادق(ع) روایت آمده است كه فرمودند ما دوازده امام عهد خدا هستیم پس عهد دیگرمان این است كه گوش به فرمان ائمه اطهار(ع) باشیم.
وی با یادآوری اینكه امام صادق(ع) فقها را برای ما حجت بعد از خود قرار دادند، گفت: اگر بخواهیم حجت را زیر سئوال ببریم به عهدمان وفا نكرده‌ایم.

دفاع تمام قد شهید دستغیب از ولایت فقیه را برجسته كنیم
آیت‌الله دژكام با یادآوری جریان‌ها و وقایع اوایل انقلاب و دفاع تمام قد شهید آیت‌الله دستغیب از اصل ولایت فقیه گفت: باید دفاع تمام قد شهید آیت‌الله دستغیب از ولایت فقیه را برجسته كنیم.

تنها به برگزاری مراسم یادبود اكتفا نكنیم
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اظهار كرد: برای شهید آیت‌الله دستغیب نباید تنها به برگزاری یك یادبود اكتفا كنیم بلكه باید مكتبی كه ایشان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بسط دادند، برای نسل امروز تبیین كنیم و یكی از آن‌ها اصل ولایت فقیه است.
وی بیانات شهید آیت‌الله دستغیب درباره رهبری و امام خمینی(ره) و ولایت فقیه یادآور شد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اصل ولایت فقیه جزو قانون شد و فكر اندیشه شهید تثبیت شد.
انتهای پیام

captcha