۲ هزار نفر از زندانیان آذربایجان‌شرقی موفق به حفظ قرآن شده‌اند
کد خبر: 3771931
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

۲ هزار نفر از زندانیان آذربایجان‌شرقی موفق به حفظ قرآن شده‌اند

گروه اجتماعی - مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در زندان‌ها گفت: هم اکنون حدود ۲ هزار نفر از زندانیان زندان‌های استان موفق به حفظ یک جزء تا کل قرآن شده‌اند.

2 هزار نفر از زندانیان آذربایجان‌شرقی موفق به حفظ قرآن شده‌اند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، خشایار جمشیدی، مدیرکل زندان‌های استان، امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان مراغه، گفت: در راستای خدمات دهی به خانواده‌های زندانیان، 10 انجمن در این استان فعال بوده و به این خانواده‌ها ارائه خدمات می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین یک هزار و 300 خانواده نیز زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
جمشیدی با اشاره به اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در زندان‌ها در راستای اصلاح زندانیان گفت: هم‌اکنون حدود 2 هزار نفر از زندانیان زندان‌های استان با انجام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی موفق به حفظ یک جزء تا کل قرآن شده‌اند.
جمشیدی افزود: در بخش حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی نیز امسال سه هزار زندانی در 60 رشته موفق به گذراندن دوره‌های حرفه‌آموزی و اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای شده‌اند.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: همچنین یک هزار و 600 زندانی نیز در داخل زندان‌ها در کارگاه‌های اشتغال‌زایی در زمینه‌های مختلفی از جمله قالی‌بافی، تولید کیف و کفش و جوشکاری مشغول به کار بوده و حق الزحمه دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به رویکرد این سازمان در بهبود وضعیت زندان‌ها اضافه کرد: با وجود اینکه 55 درصد از ورودی‌های زندان‌ها دارای بیماری‌های جسمی هستند، این زندانیان در بدو ورود مورد پایش سلامت و درمان قرار می‌گیرند و آمار مرگ و میر در زندان‌های کشور در مقایسه با سیار کشورها بسیار ناچیز بوده است.
انتهای پیام

captcha