تحصیل ۱۸۵ طلبه در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل
کد خبر: 3771958
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

تحصیل ۱۸۵ طلبه در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل

گروه معارف ـ مسئول حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل از تحصیل ۱۱۰ نفر در سطح یک و ۷۵ نفر در سطح عالی در این حوزه خبر داد.

تحصیل 185 طلبه در حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل
حجت‌الاسلام احمد غلامیان، مسئول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: در این مدرسه سطوح عالی حوزه علمیه تدریس می‌شود و جزو مدارس منتخب و شاخص کشوری است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های این حوزه در دو بخش اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت در حال انجام است، افزود: در بخش کوتاه‌مدت تحت عنوان سفیران هدایت مشغول به آموزش سطوح مختلف حوزوی هستیم.

غلامیان با اشاره به اینکه دوره 10 ساله سفیران هدایت، به صورت فشرده در یک دوره پنج ساله گنجانده شده است، اظهار کرد: در این دوره طلاب غیرمستعد با گرایش‌های تبلیغی که در سطوح بلند مدت تدریس نمی‌شود، دوره‌ای را به پایان می‌رسانند تا زودتر سنگرهای مساجد پر شود. 

مسئول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل درباره چگونگی دوره بلندمدت، بیان کرد: این دوره دست کم 16 ساله است و از یک دوره شش ساله سطح یک، دوره سه ساله برای اخذ مدرک سطح دو، یک دوره دو ساله هم برای سطح سه به همراه پایان‌نامه و یک دوره چهار ساله با یک سال پایان‌نامه که معادل دکترای علوم دانشگاهی است شکل می‌گیرد. 

وی افزود: در استان مازندران فقط شهرستان آمل، مجوز موسسه آموزش عالی یا مراکز تخصصی را دارد که در سه رشته تخصصی دانشجو می‌پذیرد، که شامل رشته ‌کلام، مدرسی فقه و اصول و رشته تفسیر است. 
غلامیان با تأکید بر اینکه دانشجویان مدرسی فقه و اصول می‌توانند در مؤسسه دانش پژوه، همراه با طلاب سطح 2 در این حوزه پذیرش شوند، افزود: مدیریت موسسه آموزش عالی، حجت‌الاسلام امدادی، است که سال گذشته مسئولیت آن را پذیرفت. 

نبود برنامه متمرکز قرآنی در حوزه

مسئول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل گفت: فعالیت قرآنی در این حوزه به صورت متمرکز و برنامه‌ای وجود ندارد، اما طلبه‌ها می‌توانند به صورت خودجوش آموزه‌های قرآنی خود را در طرح‌های مختلف قرآنی که نهادهایی مانند سازمان تبلیغات یا اداره اوقاف انجام می‌دهند شرکت کنند. 
وی تعداد طلاب این حوزه را 185 نفر اظهار کرد و افزود: 110 نفر در سطح یک و 75 نفر در سطح عالی یا همان خارج این حوزه مشغول به ادامه تحصیل هستند.

حضور طلاب در طرح امین مدارس

غلامیان با اشاره به طرح امین اداره آموزش و پرورش گفت: در طرح امین طلاب، معین مربی پرورشی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال آینده شغلی طلاب حوزه علمیه، افزود: این حوزه صرفا به ارتقاء سطح علمی و آموزش طلاب می‌پردازد و از لحاظ آینده شغلی، افراد باید خود با توجه به ذوق و استعدادشان جامعه را از علوم‌شان بهره‌مند کنند.

این مسئول درباره خدمت سربازی مشمولان طلاب‌ اظهار کرد: تا زمانیکه طلبه در حال تحصیل است مانند دانشجویان دیگر آموزشگاه‌های علمی از معافیت تحصیلی برخوردارند.

وی افزود: حوزویان در مدت زمان تحصیل 16 الی 20 سال همانگونه که یک پزشک حین ارائه خدمات پزشکی در مناطقی که به‌کارگیری می‌شوند خدمت سربازی خود را سپری می‌کنند طلاب نیز در پایان تحصیلات‌شان ضمن گذراندن سربازی خدمات تبلیغاتی خود را در حوزه استحفاظی مشمولیت سربازی خود انجام می‌دهد.

مسئول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل اظهار کرد: همانگونه کار یک طلبه تبلیغ درست برای فرهنگ‌سازی ارزش‌ها است رسالت اصحاب رسانه و خبرنگاران در فضای مجازی کمتر از آنها نیست و باید به گونه‌ای خدا پسندانه در راستای ارزش‌های اسلامی خبر رسانی کنند و از تبلیغات سوء و سیاه نمایی بپرهیزند تا جامعه را به سوی وحدت و یکدلی سوق دهند.

انتهای پیام

captcha