فعالان فرهنگی مهجورترین انسان‌ها هستند
کد خبر: 3771995
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

فعالان فرهنگی مهجورترین انسان‌ها هستند

گروه فرهنگی - مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مظلوم‌ترین و مهجورترین انسان‌ها افرادی هستند که در عرصه فرهنگ فعالیت دارند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، داریوش رضوانی، مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز 21 آذرماه در بزرگداشت مفاخر فرهنگ و ادب چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه تکریم از مفاخر مسئله قومیتی نیست، اظهار کرد: انسان به خودی خود شایسته تکریم است و انسان‌هایی تکریم می‌شوند که از ظرفیت درونی خود استفاده ‌‌کنند.
وی افزود: مظلوم‌ترین و مهجورترین انسان‌ها افرادی هستند که در عرصه فرهنگ فعالیت دارند.
رضوانی گفت: یک هزار و 200 میلیارد تومان از بودجه حوزه فرهنگ مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید پاسخگوی سیاهی‌ها و سفیدی‌ها باشد.
وی بیان کرد: امروزه زخم‌زبان‌ها، بی‌اخلاقی‌ها، تهمت‌زدن‌ها و کوبیدن‌ها در جامعه بسیار رواج یافته که در این میان تکریم کردن از مفاخر بسیار ارزشمند است و قصد داریم با برگزاری این تکریم‎ها، به جوانان اعتماد به نفس دهیم.
رضوانی خاطرنشان کرد: امروز تجلیل از مفاخر این استان در واقع نخستین گام از فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ و ادب محسوب شده که لازم است بسیاری از فعالیت‌های دیگر از سوی متولیان امر در استان انجام شود.
در ادامه رئیس بنیاد ایران‌شناس استان گفت: اهالی فرهنگ‌دوست چهارمحال و بختیاری با هر نژاد، رنگ و اندیشه‌ای، با دوستی با یکدیگر زندگی ‌کرده‌اند.
عباس قنبری عدیوی بیان کرد: کتاب نماد دانش، سمبل، دانایی و چراغ راه هدایت انسان‌ها است، وقتی که برای کتاب و نویسنده ارزش‌ قائل باشیم باید برای نکوداشت و تجلیل از مفاخر و نویسندگان نیز ارزش قائل شویم.
وی گفت: تلفیق اندیشه، منطق و ادبیاتی که در منطقه زاگرس وجود دارد، محصول اندیشه خانوادگی مفاخر است.
رئیس بنیاد ایران‌شناس استان خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری ریشه در تاریخ چندین هزارساله ایران دارد که از اعصار گذشته این استان حرف‌ها برای گفتن داشته است که درخت فرهنگ هیچ‌گاه پیر نخواهد شد.

انتهای پیام

captcha