نام و یاد شهدا زنگار دل‌های غفلت زده را پاک می‌کند
کد خبر: 3772036
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱

نام و یاد شهدا زنگار دل‌های غفلت زده را پاک می‌کند

گروه فرهنگی- مشاور نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نام و یاد شهدا همیشه یک جلوه ویژه دارد چراکه زنگار دل‌های غفلت زده را پاک می‌کند و دل‌های آماده را به پرواز در می‌آورد.

نام و یاد شهدا زنگار دل‌های غفلت زده را پاک می‌کند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی فرزی، مشاور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، 21 آذرماه در مراسم رونمایی از کتاب «سرباز کوچک امام» که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: نام و یاد شهدا همیشه یک جلوه ویژه و خاص دارد چراکه زنگاردل‌های غفلت زده را پاک می‌کند و دل های آماده را به پرواز در می‌آورد.
وی افزود: پنج هزار و 400 شهید استان، پیشمرگان مسلمان کُرد، روحانیان اهل سنتی که با تمام وجود تلاش کردند و جان خود را اهدا کردند تا نظام مقدس انقلاب اسلامی با عزت و افتخار در استان مستقر شده و بماند.
مشاور نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ایثار و فداکاری‌های شهید ملا حیدر فهیم بیان کرد: این روحانی اهل سنت در دوران کهولت سن به دست گروهک‌های ضد انقلاب اسیر شد و زمانی که از او خواسته شد تا به امام توهین کند با استحکام و استواری جواب منفی می‌دهد و سرانجام به دست این ایادی کفر به شهادت می‌رسد.
وی به یکی دیگر از شهدای استان کردستان با نام فاتحی کرجو اشاره و عنوان کرد: شهید ناهید فاتحی کرجو نیز یکی دیگر از شهدای اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بوده که بعد از شهادت به دست گروهک‌های معاند اجازه تدفین وی به خانواده‌اش را نمی‌دهند و آن ها مجبور به حمل جنازه تا تهران و تدفین وی در گلزار شهدای بهشت زهرا می‌شوند.
حجت الاسلام مهدی فرزی عنوان کرد: در کردستان هنوز همان خلق و خو، مشی، روش شهدا و ایثارگران بین احاد جامعه بزرگ و کوچک، زن و مرد وجود داشته و ادامه دارد.
وی عنوان کرد: در همین راستا تمام پیام‌های مقام معظم رهبری را همین مردم کُرد، غیور، صبور، صاحب اندیشه و تفکر لبیک گفته و تا تحقق آن میدان را خالی نمی‌کنند.
مشاور نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اعلام اینکه اگر امروز عرصه جنگ سخت دیگری اتفاق بیفتد، جوان‌های امروزی بیش از جوان‌های دیروز حضور خواهند داشت، اعلام کرد: این نظام و این انقلاب زیر چتر مقام معظم رهبری روزهای روشنی را پیش رو خواهد داشت.
وی در پایان یادآور شد: به اراده پروردگار دین مبین اسلام حاکم بر سراسر جهان خواهد شد و همه بشر زیر لوای « لا إلهَ إلاّ اللّه و محمد رسـولُ اللّه» خواهند بود.
در پایان مراسم از خانواده شهدای استان کردستان تجلیل شد و جشن امضا با حضور دانشجویان دانشگاه کردستان برگزار شد.

انتهای پیام

captcha