علم کشور با فناوری و اقتصاد همخوانی ندارد
کد خبر: 3772052
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

علم کشور با فناوری و اقتصاد همخوانی ندارد

گروه اجتماعی- معاون آموزشی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید به سمت دانش بنیان برود، گفت: در کشور ایران، علم با فناوری و اقتصاد همخوانی ندارد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد عقیلی پور، امروز ۲۲ آذر در جشنواره دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان اظهار کرد: باید روحیه خودباوری را در میان مبتکران و مخترعین تقویت کرد.
وی گفت: امسال شورای دانش و پژوهش در استان تشکیل و چندین جلسه برگزار شد که در این جلسات تبادل اطلاعات، محصولات دانشیاری، پژوهش و اختراعات انجام شده است.
معاون آموزشی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی افزود: رهبر معظم انقلاب رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را بر اقتصاد، انقلابی بودن و علم بومی دانستند و فرمودند که باید سند علمی کشور بسیار قوی تشکیل شود و به سمت علوم بنیادی برویم.
عقیلی پور با بیان اینکه اقتصاد کشور باید به سمت دانش بنیان برود، تصریح کرد: در کشور ایران، علم با فناوری و اقتصاد همخوانی ندارد.
وی با بیان اینکه کشور رتبه 16 را علمی در جهان دارد، ادامه داد: این علم در سطح جامعه باید با فناوری و مسائل اجتماعی ارتباط بیشتری داشته باشد.
معاون آموزشی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی بیشتر، دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید به سمت محصول محور، فناورانه و بحث‌های کاربردی پیش بروند و از بحث‌های نظری بیرون بیایند.

انتهای پیام

captcha