بدون اصول و آرمان‌های انقلابی به کالبدی خالی تبدیل می‌شویم
کد خبر: 3772069
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

بدون اصول و آرمان‌های انقلابی به کالبدی خالی تبدیل می‌شویم

گروه فرهنگی- مهدی طحانیان، کوچک‌ترین آزاده کشورمان در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه توطئه‌های دشمن امروز دیگر نمی‌تواند در اصول و باورهای ما تغییر ایجاد کند، گفت: ما امروز هر چه به دست آورده‌ایم از این اصول و آرمان‌هاست و بدون آنها به کالبدی خالی تبدیل خواهیم شد.

بدون اصول و آرمان‌های انقلابی به کالبدی خالی تبدیل می‌شویم

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی طحانیان، کوچک‌ترین آزاده کشورمان در دوران دفاع مقدس که کتاب سرباز کوچک امام هم روایت سرگذشت اوست، شامگاه گذشته، 21 آذرماه در مراسم رونمایی از کتاب «سرباز کوچک امام» اظهار کرد: در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس لحظه به لحظه نشانه و آیات زیبایی‌های را می‌دیدیم که ما در امر مبارزه با دشمنان مصمم‌تر می‌کرد و دیگر دشمن تا دندان مسلح شده برای ما معنی نداشت.
وی با اشاره به اینکه توطئه‌های دشمن امروز دیگر نمی‌تواند در اصول و باورهای ما تغییر ایجاد کند، افزود: ما امروز هر چه به دست آورده‌ایم از این اصول و آرمان‌هاست و بدون آنها به کالبدی خالی تبدیل خواهیم شد.
تهدیدهای دشمن هراسی را در دل ملت ایران ایجاد نخواهد کرد
طحانیان بیان کرد: دنیا امروز دیگر تاب مقاومت در مقابل ملت شهادت طلب ایران را ندارد و برهمین اساس تهدید دشمن هراسی را در دل ملت ایران ایجاد نخواهد کرد.
وی افزود: شوق و صفایی که در جبهه‌ها در دل رزمندگان ایجاد می‌شد قابل وصف شدنی نبود، بیان کرد: عشق و باوری که خداوند متعال در دل رزمندگان ایجاد کرده بود باعث می‌شد که روز به روز عاشق‌تر شویم.
این رزمنده انقلابی گفت: در جبهه‌ها اینگونه نبود که هر کس و با هر سن و سالی به میدان جنگ برود اتفاقاً شرایط خیلی سخت بود و وقتی به عنوان رزمنده وارد این عرصه می‌شدیم بر روی ما پالایش‌های زیادی صورت می‌گرفت تا توان مقابله با دشمن را در جبهه داشته باشیم و رزمندگان با شرایط ویژه برای جنگ آماده می‌شدند.
رزمندگان انقلاب همواره پیروز میدان بودند
وی افزود: همین سخت‌گیری‌ها و شرایط‌های ویژه بود که باعث می‌شد در هر مبارزه و عملیاتی رزمندگان ایرانی پیروز میدان شوند و در این راستا با همین طرز فکر و باور بود که در اردیبهشت ماه سال 61 به اسارت دشمن درآمدم.
طحانیان با اشاره به اینکه بزرگترین دغدغه امروز ما اینکه بتوانیم درصد کمی از آن طعم زیبا و شیرین و آن روحیه شهادت طلبی را که خداوند در زمان دفاع مقدس به ما چشانید در جامعه جاری و ساری کنیم، تاکید کرد: جاری شدن این روحیات در جامعه آثار و برکات متعددی در جامعه دارد و موجب غلبه کردن بر بسیاری از مشکلات می‌شود.
کوچک‌ترین آزاده کشور همچنین به توصیف شرایط و روحیات زمان دفاع مقدس پرداخت و گفت: در بسیاری مواقع دست خالی بدون مهمات و جیره با دشمن مواجه می‌شدیم و با غنایمی که از آن‌ها می‌گرفتیم ایام را می‌گذراندیم.
طحانیان اشاره‌ای به اتحاد رزمندگان در اسارت و در مقابل نیروهای بعثی کرد و افزود: هر وقت در اسارت با عراقی‌ها درگیر می‌شدیم همه رزمندگان و ایرانی‌ها از هر مذهب و قومی یک دست می‌شدند و ایستادگی می‌کردند.
یادآور می‌شود؛ کتاب «سرباز کوچک امام» به قلم فاطمه دوست‌ کامی در 761 صفحه و قیمت 350 هزار ریال، توسط انتشارات پیام آزادگان منتشر شده و اینک در دسترس علاقمندان قرار دارد.
انتهای پیام

captcha