حمایت ویژه از طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بانوان از طریق فناوری اطلاعات در اردبیل
کد خبر: 3772077
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

حمایت ویژه از طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بانوان از طریق فناوری اطلاعات در اردبیل

گروه اجتماعی- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بانوان از طریق ارتباطات و فناوری اطلاعات و فضای مجازی در اردبیل حمایت ویژه می‌شوند.

حمایت ویژه از طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بانوان از طریق فناوری اطلاعات در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، صبح امروز، ۲۲ آذرماه در کارگاه آموزشی توانمندسازی بانوان با فناوری اطلاعات و فضای مجازی در سرعین اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های کارآفرینی در حوزه بانوان در شهرستان‌ها و روستا‌های استان اردبیل حمایت می‌شود و تلاش می‌کنیم با چنین برنامه‌های توانمندسازی بانوان را فراهم آوریم.
وی نتیجه این نمونه کارگاه‌ها را مفید دانست و گفت: حضور بانوان در زمینه مشاغل خانگی، صنایع دستی و سایر مشاغل باید قابل توجه و پررنگ‌تر شود و در این حوزه برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های لازم و اساسی انجام شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: استفاده از فناوری اطلاعات زمینه‌ساز رشد و توسعه کسب و کار‌هایی می‌شود که بانوان می‌توانند آن‌ها را خلق کنند و بهترین راه برای ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی بانوان است.
محمدلو از اجرای طرح‌های ملی برای توانمندسازی بانوان در اردبیل خبر داد و گفت: دو طرح ملی کارگاه‌های آموزش توانمندسازی اقتصادی بانوان از طریق ارتباطات و فناوری اطلاعات و خانواده و فضای مجازی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در شهرستان‌های کوثر و سرعین برگزار شد.
بسترسازی توسعه کارآفرینی از طریق ICT در استان اردبیل
محسن نوید، مسئول شورای هماهنگی بانوان حوزه آی. سی. تی استان اردبیل نیز در این کارگاه با تشریح هدف برگزاری این کارگاه¬‌ها در شهرستان‌ها و روستا‌های استان بیان کرد: با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی که توسط سرمایه‌گذاری‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه آی. سی. تی در استان صورت گرفته است، بستر توسعه کارآفرینی، شکوفایی و خلق ثروت برای فعالان حوزه آی. سی. تی به ویژه بانوان استان فراهم شده است.
نوید تصریح کرد: افراد می‌توانند با تبدیل کسب و کار‌های سنتی خود به کسب و کار‌های دیجیتال زمینه‌ساز رونق اقتصادی کسب و کار‌های خود شده و در کسب و کار‌های خود ارزش افزوده بالایی ایجاد کنند چرا که کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات به آسانی و با هزینه‌های اندک ایجاد می‌شود و دامنه وسیعی را به خود اختصاص می‌دهد.
انتهای پیام

captcha