پژوهشگران برتر و فناوران نمونه استان اردبیل تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3772083
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

پژوهشگران برتر و فناوران نمونه استان اردبیل تجلیل می‌شوند

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: همزمان با هفته پژوهش در گروه‌های مختلف دانشگاهی از پژوهشگران برتر و فناوران نمونه استان اردبیل تجلیل خواهد شد.

پژوهشگران برتر و فناوران نمونه استان اردبیل تجلیل می‌شوندبه گزارش ایکنا از اردبیل، عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، صبح امروز، ۲۲ آذرماه در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری اردبیل اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در هفته پژوهش با رویکرد پژوهش‌های برتر و کاربردی و تبدیل علم به ثروت و تحقق اقتصاد دانش بنیان برگزار خواهد شد که در این راستا چهار دبیرخانه فعالیت خود را از ماه‌ها پیش شروع کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه علمی این جشنواره با رویکرد معرفی هسته‌های فناور و همچنین تشکیل تیم‌های داوری در دانشگاه‌ها و استفاده از ایده‌های صاحبنظران سعی می‌کند تا اهداف مورد نظر را تحقق بخشد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از فعالیت دبیرخانه اجرایی و برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه به همراه راه‌اندازی فن بازار با همکاری پارک علم و فناوری خبر داد و بیان کرد: قرار است در آموزش و پرورش نیز با رویکرد تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر برنامه تجلیلی برگزار شود.
حبیبی این تجلیل‌ها را در گروه پزشکی، روانشناسی بالینی، علوم انسانی، فنی – مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و ... اعلام کرد و گفت: در کنار تجلیل از پژوهشگران این حوزه‌ها از ۸ دستگاه برتر اجرایی و فعال در این حوزه نیز تجلیل خواهد شد.
معلمان و دانش آموزان پژوهشگر تجلیل می‌شوند
احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز بیان کرد: هفته آینده نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل با همکاری نواحی یک و دو آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد که تلاش می‌کنیم از ۴۷۷ معلم و دانش‌آموز پژوهشگر تجلیل کنیم.
ناصری افزود: از این تعداد ۷۵ نفر دانش‌آموز هستند که در سالتحصیلی گذشته موفق شدند در مسابقات علمی و پژوهشی صاحب رتبه و جایگاه شوند.
وی تصریح کرد: در این هفته با برگزاری تور‌های علمی و بازدید از نمایشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا دانش آموزان به عنوان نسل آینده با پژوهش آشنایی بیشتری پیدا کنند.
برنامه‌های مخاطب پسند براساس نظرسنجی‌ها و طرح‌های تحقیقاتی تولید می‌شوند
علی ملااحمدی، مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل نیز اظهار کرد: سالانه ۶۰ مورد نظرسنجی از طریق صداوسیما مرکز اردبیل انجام می‌شود تا اطلاعات جمع‌آوری شده مورد ارزیابی و دقت نظر قرار گیرد.
ملااحمدی ادامه داد: براساس این نظرسنجی‌ها ما به شکل دقیق از علاقمندی مخاطبان به برنامه‌های شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی حتی شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، اعتماد مردم به مسئولان، رضایت مردم از وضعیت جامعه و ... اطلاعات داریم که البته بخشی از این اطلاعات طبقه‌بندی شده و غیرقابل انتشار است.
وی از فعال بودن صداوسیمای مرکز اردبیل در اجرای طرح‌های موفق پژوهشی و تحقیقاتی خبر داد و بیان کرد: ما براساس ۸ پروژه تحقیقاتی که به شکل کاربردی به سرانجام رسیده است توانمندی برنامه‌ریزی‌ها را براساس این تحقیقات و مطالعات داریم تا بتوانیم به اهداف تولید برنامه‌های مخاطب‌پسند دست پیدا کنیم.
انتهای پیام

captcha