استفاده از منابع متقن؛ ویژگی کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان»
کد خبر: 3772102
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

استفاده از منابع متقن؛ ویژگی کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان»

گروه فرهنگی ـ جوروند با بیان اینکه استفاده از منابع متقن ویژگی کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان» به شمار می‌آید، بر لزوم منبع قرار دادن این کتاب به عنوان یک مرجع قوی از سوی محققان و نویسندگان اهوازی در زمینه پژوهش پیرامون تاریخ تشیع تاکید کرد.

استفاده از منابع متقن ویژگی کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان» است

به گزارش ایکنا از خوزستان، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان» که شامگاه ۲۱ آذرماه برگزار شد، با بیان اینکه سخن پیرامون کتاب به ویژه کتاب مرتبط با موضوع تشیع سخت است، گفت: آقای علی‌نژاد، در دوره‌ای که پژوهش و تحقیق مورد غفلت قرار گرفته، تبحر خاصی در زمینه تاریخ، ادبیات فارسی، عربی و دایره المعارف نویسی دارند.

وی، یکی از مزایای کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان» را استفاده از منابع و مآخذ متقن در حوزه تاریخ، فرهنگ، جغرافیا، ادبیات و شعر دانست و تصریح کرد: زیرکی و هوشیاری نویسنده در استفاده از منابع مهم، بخش‌بندی محققانه و عالمانه، ارتباط عمیق و اصولی مباحث، جامعیت کتاب و استنادات، ارجاعات علمی و دقیق از نقاط قوت کتاب به حساب می‌آید که جای تقدیر و تشکر را به همراه دارد.

جوروند با بیان اینکه استفاده از شعر و ذکر نام شعرای معاصر از دیگر نقاط قوت کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان» به شمار می‌آید، افزود: هوشیاری و زیرکی نویسنده سبب شده تا کتاب حالت روایی و داستانی به خود گیرد و خواننده احساس ملالت و خستگی نکند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در پایان بر لزوم منبع قرار دادن این کتاب به عنوان یک مرجع قوی، تأکید کرد و گفت: محققان و نویسندگان اهوازی کتاب مذکور را مأخذ و مستندی در زمینه پژوهش پیرامون تاریخ تشیع در اهواز مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

captcha