ترجمه اصول کافی اثری کم نظیر در تاریخ تشیع
کد خبر: 3772125
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
رئیس دفتر سازمان تبلیغات حوزه علمیه عنوان کرد:

ترجمه اصول کافی اثری کم نظیر در تاریخ تشیع

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی ضمن اشاره به تاثیرگذاری بیان استاد حسین انصاریان در قلب و روح آدمی، از روان بودن و سلاست کتاب ترجمه اصول کافی به قلم وی تاکید کرد.

ترجمه اصول کافی اثری کم نظیر در تاریخ تشیع

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه امروز 22آذر ماه در آیین «رونمایی از ترجمه اصول کافی به قلم استاد حسین انصاریان» با تاکید بر بزرگی و گرا‌سنگ بودن کتاب اصول کافی، بیان کرد: شیخ مفید در تصحیح‌الاعتقادات از این کتاب با تعبیر اجل کتب شیعه یاد کردند.

وی افزود: به تعبیر علامه محمدتقی مجلسی در کتاب بحارالانوار ، اصول کافی کتابی است که نه در شیعه بلکه در اسلام مانند آن چاپ نشده‌است و هم‌چنین در تمام اعصار بزرگان و علمایی داشتیم که همه روایات این کتاب را معتبر می‌دانستند.

حجت‌الاسلام واعظی با بیان این‌که استاد انصاریان ثابت کردند در امر ترجمه بسیار مقتدر هستند، اظهار کرد: مترجمین برجسته قرآن و نهج‌البلاغه قلم استاد انصاریان را در ترجمه قرآن و نهج‌البلاغه و اصول کافی ستودند و از ترجمه قرآن کریم به عنوان یک اثری که به لحاظ روانی و سلاست و رعایت دقت نظیر نداشت، یاد می‌کنند.

رئیس دفتر سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه ادامه داد: سه اثر از ترجمه اصول کافی به چاپ رسیده‌است و علی رغم زحماتی که مترجمان آن کشیدند، نامفهومی و گنگی در آن ترجمه‌ها مشهود است لذا استاد انصاریان اقدام بزرگی انجام دادند و اثری روان و قابل فهم در اختیار علاقه‌مندان قرار دادند.

وی با بیان این‌که ترجمه کافی اثری بسیار قابل تامل و قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات ترجمه اصول کافی به قلم استاد انصاریان، پاورقی‌هایی است که در کتاب قرار دادند و در این پاورقی‌ها راهنمایی‌های مناسبی برای علاقه‌مندان به چاپ رسانده‌اند و گاهی در این پاورقی‌‌ها ابهامات را برطرف می‌کنند.

حجت‌الاسلام واعظی اظهار کرد: استاد انصاریان اگرچه از منبری‌های بسیار بزرگوار و برجسته کشور هستند اما در کنار فن شریف منبر و تبلیغ دین، اهل تحقیق و تتبع هستند و قلم به دست گرفتند و آثار گران‌سنگ را از خود به جا گذاشتند و امیدواریم پروردگار عالم عمر باعزت به ایشان بدهد تا در کنار خدمت به قرآن و صحیفه سجادیه و نهج البلاغه و اصول کافی کارهای بزرگ دیگری را انجام دهند.

وی ضمن ابراز علاقه قلبی به استاد انصاریان، بیان کرد: از کودکی هم‌محله‌ای استاد انصاریان و از حاضرین پای منبر این بزرگوار بودم و بیش از چهل سال است که در مجالس بسیار تاثیرگذار و پررونق ایشان حضور داشتم و بهره‌مند شدم.

رئیس دفتر سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: استاد انصاریان در ادعیه بسیار تاثیرگذار بودند یعنی مجالس دعای کمیل و دعای عرفه و شب‌های احیا که توسط ایشان قرائت می‌شود در قلوب انسان‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: راز تاثیرگذاری استاد انصاریان در عشق و علاقه خالصانه‌ای که به اهل بیت(ع) علی‌الخصوص اباعبدالله حسین(ع) دارند، است؛ ایشان را به نام احد ذوی‌الحقوق اخلاق و معنوی خود ذکر می‌کنم و به نقل از یکی از دوستان مشترک نوا و لحن و سوز و گداز ایشان در ادعیه در جان و روح ما است.

حجت‌الاسلام در پایان اعلام کرد: حوزه علمیه قدردان فرزندان خودش است و از کسانی که برای اهل‌بیت(ع) می‌سوزند و برای اعتلای کلمه‌الله کار می‌کنند حوزه قدردانی می‌کنند و امیدواریم که ارباب ما امام حسین(ع) شما را در آغوش بگیرد و سلامتی و خداوند طول عمر باعزت به استاد انصاریان و کسانی که در راه تبلیغ دین حرکت میکنند بدهد.

انتهای پیام

captcha