عدالت، انسانيت و ارزش‌مداری بارزترين شاخصه پليس قرآنی است
کد خبر: 3772130
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

عدالت، انسانيت و ارزش‌مداری بارزترين شاخصه پليس قرآنی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ  رئيس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، عدالت، انسانيت و ارزش‌مداری را بارزترین شاخصه پليس قرآنی دانست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سيد عليرضا ادياني، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در آیين اختتاميه بيست و سومين دوره مسابقات سراسری كاركنان و اولين دوره مسابقات سراسری خانواده كاركنان نيروی انتظامی که در تالار قدس كتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی 22 آذر برگزار شد، گفت: پليس نگهبان واقعی قرآن و پاسدار جامعه قرآنی است و بايد تمسك به قرآن كريم به عنوان ثقل اكبر و تمسك به اهل بيت(ع) به عنوان ثقل كبير را هرچه بيشتر از پيش سرلوحه نيتهای خالصانه و كار و ماموریت‌های خود قرار دهد.

نماينده ولی فقيه در نيروی انتظامی افزود: برگزاری مسابقات سراسری قرآنی كاركنان و خانواده‌های انقلابی و ولايی آنها در كنار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا(ع) توفيق بزرگی است تا متعهد باشيم و به خاطر بسپاريم كه بايد قدر حضور در اين مكان مقدس و مسابقات معنوی و بزرگ را بيشتر بدانيم و اهتمام جدی در توسعه روحيه قرآنی و ايمانی كاركنان ناجا داشته باشيم.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي ادامه داد: برگزاري مرحله نهايي و راه يابي منتخبان و برجستگان اين دوره از مسابقات به مسابقات سراسري نيروهاي مسلح كه ناجا در سال 1398 افتخار ميزباني آن را برعهده خواهد داشت، راه خواهند يافت و اين توفيقات معناي حقيقي تمسك به قرآن كريم به عنوان ثقل اكبر و تمسك به اهل بيت (ع) به عنوان ثقل كبير است.

وي افزود: نيروی انتظامی اهتمام جدی در ارتقای روحيه قرآنی كاركنان خود دارد و اين مسئوليتی سنگين و خطير است چرا كه اقتدار و پيشرفت جامعه اسلامی ما در مراحل و صحنه‌های مختلف، مرهون مجاهدت و حضور مقتدرانه فرزندان قرآنی و عاشورايی كشورمان است.

حجت‌الاسلام اديانی در بخش ديگری از سخنان خود به فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی كل قوا(مدظله العالی) اشاره كرد و گفت: علت عقب افتادگی ملتهای مسلمان و تسلط اجانب و بيگانگان بر كشورهای اسلامی اين است كه تمسك به قرآن و تمسك به اهل بيت نبوده و راه نجات از اين وضعيت نيز پناه بردن به قرآن و تمسك به آن است.

وی افزود: اگر ما به قرآن به عنوان ثقل اكبر چنگ بزنيم نه تنها در زندگی فردی و خانوادگی بلكه در زندگی سازمانی و اجتماعی خود هرگز راه را گم نمیکنیم و دچار ريزش و لغزش نمی شويم.

رئيس سازمان عقيدتی سياسی ناجا خاطرنشان كرد: حضور پرشور نيروهای جوان در اين دوره از مسابقات نشان از رويش اميدبخشی است كه در مسير خدمت به نظام و انقلاب اسلامی شاهد آن هستيم و اين مسئله مورد توجه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی كه در مطالبه خود خواستار ساخت نيروی انتظامی تراز جامعه قرآنی است، نيز قرار دارد.

وی با اشاره به اينكه عدالت، انسانيت و ارزش‌مداری با ارزش ترين شاخصه پليس قرآنی است، گفت: نيروی انتظامی قرآنی پذيرای عدالت و متعهد به ارزشهای انسانی و قرآنی و پاسدار ارزشهای الهی و معنوی است و در مسير برقراری و تحكيم نظم و امنيت با مخلان و برهم زنندگان آرامش و امنيت عمومی، تعارف ندارد و سازش نمیكند و هميشه و در همه حال مدافع مظلوم و حق و حقانيت است.

رئيس سازمان عقيدتی سياسی ناجا با تشكر از حدود 70 هزار تن از كاركنان و خانواده نيروی انتظامی در برنامه‌های قرآنی كه تعالی و ارتقاء روحيه ايمانی و انقلابی و مسير سعادت و سربلندی را برای خدمتگزاران نظام و انقلاب و مدافعان حريم ولايت و امنيت روشن و هدفمند مي سازد، گفت: اميدواريم برنامه‌های قرآنی در نيروی انتظامی را با جديت بيشتر دنبال كنيم و از نتايج ارزشمند و والای معنوی آن بيشتر از پيش بهره‌مند شويم.

وی اظهار داشت: در اين مسابقات، فرهيختگان و برجستگان قرآنی نيروی انتظامی و در فضايی رقابتی حضور داشتند و 120 تن حائز رتبه اول تا سوم شدند.

گفتنی است، در ابتدای آیين اختتاميه بيست و سومين مسابقات سراسری قرآن كريم كاركنان ناجا، سردار شعبانی، معاون تبليغات و روابط عمومی سازمان عقيدتی سياسی نيروي انتظامی كشور نيز گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های گسترده در اين دوره از مسابقات را ارائه داد و گفت: 12 هزار نفر در مسابقات استانی در هشت منطقه كشوری حضور داشتند كه 800 نفر در رشته‌های گوناگون شركت كردند.

وی افزود: در مسابقات سراسری كاركنان انتظامی و خانواده‌های آنها، 700 نفر حائز شرايط حضور شدند و 525 نفر نيز اعلام آمادگی كردند كه 460 نفر با حضور 36 داور در رشته‌های مختلف به رقابت پرداختند.

فرهاد زمانی

انتهای پیام 

captcha