توسعه کیفی آثار و خودباوری خبرنگاران در جشنواره «ابوذر» لرستان
کد خبر: 3772171
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳

توسعه کیفی آثار و خودباوری خبرنگاران در جشنواره «ابوذر» لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان از برگزاری دومین جشنواره استانی رسانه‎ای «ابوذر» با هدف توسعه کیفی آثار و خودباوری خبرنگاران در استان خبر داد.

برگزاری جشنواره «ابوذر» با هدف توسعه کیفی آثار و خودباوری خبرنگاران

به گزارش ایکنا از لرستان، امین ساکی، مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان پنج‌شنبه، 22 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در این استان، گفت: این جشنواره فارغ از هر نوع سلیقه و دیدگاه، نگاهی حرفه‌ای، حمایتی، تشویقی و توسعه‌گرایانه به رسانه‌ها و خبرنگاران لرستان دارد.
وی با ذکر این مطلب که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، برگزاری یک جشنواره‌ رسانه‌ای آن هم در سطح استانی و ملی، فرآیند خوب و مثبت است، اضافه کرد: این مهم آنجا اهمیت پیدا می‌کند که اکثریت جامعه رسانه‌ای لرستان وارد این آوردگاه شده و به رقابت بپردازند که خوشبختانه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر از این شاخص‌ها برخوردار است.
ساکی به ارتباطات سازنده و تعامل مطلوب خانه مطبوعات و بسیج رسانه لرستان اشاره و با ذکر این مطلب که تردیدی نیست که دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور حداکثری اصحاب رسانه و با کیفیتی خوب و مطلوب برگزار خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر، شرایط خوبی جهت ارسال آثار از طریق رایانامه و شبکه‌های اجتماعی فراهم شده تا خبرنگاران بتوانند از راه دور و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار خود را تا ۳۰ آذر ماه ۹۷ به دبیرخانه ارسال کنند.
مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان با اشاره به این‌که دبیرخانه این جشنواره شرایط حضور فیزیکی اصحاب رسانه جهت تحویل آثار را نیز فراهم کرده است، اضافه کرد: فعالان رسانه‌های مکتوب می‌توانند آثار چاپی خود را به صورت حضوری، به آدرس خرم‌آباد، خیابان انقلاب، کوچه ایثارگران، سازمان بسیج رسانه لرستان تحویل دهند.
وی با اشاره به اینکه فعالان رسانه‌ای استان در تمامی قالب‌های خبری اعم از خبر، عکس، مستند، کلیپ، انیمیشن، مصاحبه، گزارش، یادداشت و گزارش تصویری، آثاری ارسال کنند تا مورد داوری قرار بگیرند، ادامه داد: برگزیدگان به جشنواره کشوری ابوذر معرفی می‌شوند.
ساکی با ذکر این مطلب که شیرینی کار آنجاست که آثار راه یافته به مرحله کشوری، نه تنها نماینده رسانه متبوع خود، که نماینده تمامی خبرنگاران و فعالان خبری یک اقلیم و استان هستند، ادامه داد: چنانچه آثار منتخب در سطح ملی به موفقیتی دست پیدا کنند و رتبه‌ای کسب کنند، این موفقیت به نام لرستان ثبت و ضبط خواهد شد.
مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان با اشاره به این‌که دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با آثاری خوش ساختار و پرمحتوا روبه‌رو خواهد شد، افزود: با توجه به این‌که سواد رسانه‌ای خبرنگاران لرستان در سطح مطلوبی قرار دارد، لذا پیش‌بینی می‌شود که آثار تولیدی همکاران ما در رسانه‌های مکتوب و برخط، آثاری با ساختار و محتوای قوی باشند که این امر بر رونق جشنواره می‌افزاید.
وی با ذکر این مطلب که مسئولان برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر باید منتظر دریافت سوژه‌هایی ناب و آثاری خوش ساختار و پُرمحتوا باشند، ادامه داد: امیدوارم برگزیدگان استانی در مرحله کشوری نیز خوش بدرخشند و شاهد رشد رتبه‌های ملی اصحاب رسانه استان باشیم این در حالی‌است که این جشنواره با هدف خودباوری خبرنگاران و توسعه کیفیت آثار برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha