فعالیت‌های مؤسسه ثقلین یزد تشریح شد/ اجرای ۱۱ طرح آموزشی
کد خبر: 3772193
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

فعالیت‌های مؤسسه ثقلین یزد تشریح شد/ اجرای ۱۱ طرح آموزشی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ. مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی، هنری و قرآنی ثقلین یزد با اشاره به اجرای ۱۱ طرح آموزشی فعال، فعالیت‌های این موسسه و برنامه‌های آتی را تشریح کرد.

تشریح فعالیت‌های موسسه ثقلین یزد/اجرای 11 طرح آموزشی فعال

حسین قادری، مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی، هنری و قرآنی ثقلین یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اینکه این مؤسسه از سال 1373 مشغول به فعالیت شد، اظهار کرد: نزدیک 25 سال از فعالیت مؤسسه فرهنگی قرآنی ثقلین یزد می‌گذرد.
وی ادامه داد: این مؤسسه دارای پنج بخش آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تبلیغ و ترویج، اداری  و مالی و بخش مدیریت است و حدود 45 نفر پرسنل دارد که در بخش‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.
قادری افزود: 11 طرح آموزشی فعال در مؤسسه داریم و مراکز وابسته از جمله مهد کودک قرآنی، پیش دبستانی قرآنی و از پنج سال پیش دبستان قرآنی دخترانه برقرار بوده است که ان‌شاءالله از سال آینده دبستان قرآنی پسرانه نیز ایجاد خواهد شد.

طرح‌های مؤسسه
مدیر مسئول ثقلین یزد بیان کرد: مؤسسه ثقلین در مراکز وابسته در شهرستان های مهریز و میبد نیز نمایندگی جامع دارد که برخی از طرح‌های قرآنی در آنجا برگزار می‎شود و در برخی دیگر شهرستان‌ها طرح‌های آموزشی غیرحضوری را برگزار می‌کنند که در مجموع سالانه بین 4هزار تا 5هزار و 500 نفر از کودکان 3 ساله تا بزرگسالان در طرح‌های مؤسسه شرکت می کنند.
وی ادامه داد: اخیرا مؤسسه موفق به دریافت مجوز یک نشریه تخصصی قرآنی به نام ثقلین یزد شده که قابل انتشار در سطح کشور است و اولین شماره آن در دی ماه سال جاری منتشر خواهد شد.
قادری با اشاره به اینکه این مؤسسه، نمایندگی مرکز الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث را دارد، افزود: در حال حاضر دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیلند که دروس را به صورت مجازی مشاهده می کنند ولی آزمون های دروس به صورت حضوری برگزار می شود.
مدیر مسئول مؤسسه ثقلین یزد ضمن اشاره به اینکه رشته های دانشگاهی مؤسسه در مقطع کارشناسی علوم حدیث و معارف قرآن که اخیرا رشته بسیار خوب روانشناسی اسلامی را نیز داراست گفت: در مقطع کارشناسی ارشد رشته های تفسیر، نهج البلاغه و اخیرا رشته روانشناسی مثبت گرا دارد و برای دکترا نیز ویژه طلاب به صورت مجازی توان پذیرش داریم.
قادری با اشاره به طرح آموزشکده قرآنی ثقلین ویژه دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموزان دوم دبستان به بعد می توانند در کلاس ها شرکت کنند و کلاس های ویژه پسران عصر پنجشنبه از ساعت 15:30 الی 18:30 برپاست و یک هفته دیگر برای ثبت نام و تکمیل ظرفیت فرصت داریم.
وی ادامه داد: برای دختران نیز مدرسه راهنمایی نورایمانی در نظر گرفته شده است و کلاس ها پنجشنبه ها عصر برگزار می شود.
مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی، هنری و قرآنی ثقلین یزد گفت: طرح «هدایت» ویژه بزرگسالان نیز از طرح های دیگری است که در این مؤسسه برگزار می شود به نحوی که شهروندان در محلاتی که حاضر باشند مکان برای برگزاری جلسات در اختیار ما قرار دهند، مؤسسه حاضر است با تامین سیستم آموزشی و امکانات تشکیل کلاس از جمله کتاب، مربی کلاس، طرح  را اجرا نماید.
وی ضمن اشاره به اینکه کلاس های طرح هدایت با تفکیک افراد دیپلم به بالا و زیر دیپلم با حد نصاب هر کدام 15 نفر تشکیل خواهد شد افزود: تاکنون حدود 700- 800 نفر در سطح استان در طرح هدایت شرکت می کنند.
قادری تصریح کرد: چند سال است که با استاد بزرگوار و آزاده سرفراز دکتر شایق در حال برگزاری طرح تفسیر ترتیبی قرآن کریم هستیم که سه شنبه ها عصر در سالن نخبگان از ساعت18.30 الی 20.30 کلاس برگزار می شود.

طرح امام‌شناسی
وی اظهار کرد: یک دوره سه ساله امام‌شناسی برگزار شده است که مؤسسه در نظر دارد به زودی دوره امام‌شناسی دیگری با حضور اساتید قم داشته باشد و کسانی که حداقل مدرک دیپلم دارند، می توانند به زودی ثبت نام کنند.
وی گفت: این دوره بسیار خوبی است که بینش افراد را در زمینه شناخت امام بالا می برد و در سبک زندگی و نگرش به هستی تغییر خواهد کرد.
قادری ضمن اشاره به اینکه مؤسسه در طول سال دوره تربیت مربی ویژه کودک و نوجوان برای مربیان پیش دبستانی و مهد کودک دارد افزود: دوره دیگری تحت عنوان تربیت مربی سبک زندگی اسلامی ویژه والدین در مؤسسه با حضور اساتید برجسته برگزار می شود.
مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی، هنری و قرآنی ثقلین یزد بیان کرد: این دوره در خصوص سبک زندگی دینی با توجه به ابزارهایی که اکنون در دست نوجوانان و خانواده های ما قرار دارد برگزار می شود.
قادری ادامه داد: در سال های گذشته این دوره برگزار شده و قصد داریم در سه ماهه پایانی سال یک دوره دیگر برگزار کنیم.
وی افزود: مؤسسه طرح های آموزشی غیر حضوری هم دارد مثل طرح تفسیر استاد شایق که فن ترجمه مفاهیم قرآن آموزش داده می شود و خود افراد به تدریج یاد می گیرند که همراه خواندن محتوای آیات در ذهن شان شکل بگیرد.
قادری بیان کرد: متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره ۳۶۲۲۷۵۷۶-۰۳۵ تماس بگیرند. همچنین برای ثبت‌نام به صورت حضوری به این مؤسسه قرآنی ـ مردمی ثقلین واقع در خیابان امام خمینی(ره)، روبروی امامزاده شاهزاده فاضل، کوچه ۲۳ شهید پاکنژاد مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha