مؤسسه بیت‌الاحزان با 12 مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در 8 استان
کد خبر: 3772194
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

مؤسسه بیت‌الاحزان با 12 مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در 8 استان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) دارای 12 مدرسه تخصصی حفظ قرآن در هشت استان است.

مهدی شهسوار، مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به تعداد مراکز شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن، گفت: این مؤسسه دارای 12 مرکز فعال شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی قرآن در هشت استان کشور است.
وی ادامه داد: سه مرکز در استهبان فارس است که یکی از این مراکز، ویژه بانوان است که امسال 131 بانو در دوره حفظ تخصصی ثبت نام کردند. از این تعداد 36 نفر گزینش و به مرحله آزمایشی راه پیدا کردند و سرانجام 23 بانو موفق به کسب حد نصاب لازم برای حضور در دوره اصلی شدند.
شهسوار بیان کرد: مرکز حفظ دیگر مؤسسه ویژه آقایان در دهستان خیر، روستای محمدآباد و روستای لای‌خرمی است که نخستین مدرسه شبانه‌روزی در سال 80 در محمدآباد(معروف به قرآن‌آباد) و دومین مرکز در روستای لای‌خرمی راه‌اندازی شد.
وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مسئولان و اساتید شعب مؤسسه در مدارس شبانه‌روزی امام حسن مجتبی(ع) در روستای لای‌خرمی پرورش یافته‌اند، ادامه داد: سومین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن نیز مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در روستای صحرارود در شیراز است که در حال حاضر 13 پاکستانی و هندی و 20 ایرانی مشغول به حفظ آیات نورانی کلام وحی هستند.
شهسوار افزود: مرکز آل یاسین در شیراز با 26 قرآن‌آموز و مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در بیرجند با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان راه‌اندازی شد. همچنین مراکز حفظی نیز در مشهد مقدس، تهران، قم با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه این استان‌ها نیز راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه مراکزی نیز در ملایر و بروجرد نیز مشغول به تربیت حافظان قرآن هستند، گفت: در سال تحفیظی جدید در مجموع مراکز شبانه‌روزی، 331 نفر مشغول به حفظ قرآن هستند که از این تعداد 48 نفر متقاضیان غیر ایرانی و از کشورهایی چون عراق، پاکستان، افغانستان، هندوستان و لبنان هستند.
یادآوری می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از دوره‌های این مؤسسه می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه بیت الاحزان مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha