اجرای طرح «نماز کلید بهشت» در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3772212
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

اجرای طرح «نماز کلید بهشت» در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ـ طرح نماز کلید بهشت برای دو هزار و ۸۱۸ نفر سوادآموز در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.

اجرای طرح «نماز کلید بهشت» در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان روز گذشته، 22 آذرماه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی گچساران، گفت: در این طرح ۷۱۸ آموزش‌دهنده آموزش‌های لازم را به سوادآموزان ارائه می‌دهند.
وی افزود: این طرح با هدف تقویت فرهنگ معارف دینی، صحیح‌خوانی نماز و آموزش احکام عملی نماز سال گذشته در دنا و امسال در یاسوج ، دهدشت، گچساران و مارگون اجرا می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در ارزیابی کشوری این طرح استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های رتبه اول کشور است.
زارع‌پوراضافه کرد: استان به لحاظ میزان سواد بیست و ششمین استان کشور و شهرستان گچساران با ۹۶ و 6 دهم درصد و بالاتر از میانگین کشور یعنی 94 و 7 دهم است.
وی بیان کرد: سوادآموزی در استان عرض محور است و باید تلاش لازم برای شناسایی و جذب انجام شود.
همچنین، عبدالرحیم رحیمی، فرماندار گچساران نیز گفت: موفقیت‌های حوزه سوادآموزی در سطح ملی ارزشمند و بیانگر تلاش و قابل تقدیر است.
وی با اشاره به مشکلات شناسایی و جذب، ابراز کرد: بخشداران، دهیاران و شورا‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان فعالیت شناسایی و جذب سوادآموزان تشدید می‌کنند.
بنابراین گزارش، همچنین، سیدحمدالله خواهش‌نیک، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تا پایان امسال ۱۶ مرکز یادگیری محلی در استان راه اندازی می‌شود که در این مراکز 40 مهارت شامل مهارت زندگی، مهارت اجتماعی و حقوق شهروندی آموزش داده می‌شود.
انتهای پیام

captcha