اولین شبکه ارتباط اجتماعی شیعیان را امام حسن عسگری(ع) ایجاد کرد
کد خبر: 3772218
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

اولین شبکه ارتباط اجتماعی شیعیان را امام حسن عسگری(ع) ایجاد کرد

گروه فرهنگی - سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر گفت: امام حسن عسگری(ع) یک شبکه ارتباطی ایجاد کرد و با فرستادن وکلا و نمایندگان خود به سراسر نقاط، پیام خود را به شیعیان و دیگر افراد می‌رساند.

اولین شبکه ارتباط اجتماعی شیعیان را امام حسن عسگری (ع) یجاد کرد

حجت‌الاسلام بهزاد بیرانوند، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با اشاره به فرارسیدن میلاد امام یازدهم شیعیان امام حسن عسکری(ع) و تبریک آن به همه شیعیان، اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) الگوی کامل انسانیت برای مردمان خواهان حق و عدالت و بهترین رهبر برای رهپویان راه حق است.
وی در خصوص لقب عسکری برای امام یازدهم شیعیان افزود: از آن جا که پیشوای یازدهم شیعیان، به دستور خلیفه عباسی در محله‌ای در شهر سامرا به نام محله عسگر که یک منطقه نظامی و محل سکونت افراد لشگر حکومت عباسی بود، سکونت اجباری داشت به حسن عسگری معروف و ملقب شدند.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر با اشاره به اینکه حکومت عباسی ترفند‌های بسیاری برای مبارزه با تشیع به کار می‌بست، ادامه داد: با همه این نیرنگ‌ها و ترفندها، آن‌ها هیچ وقت موفق نشدند مردم را از امامان دور کنند، چون محبت امامان معصوم در دل‌های مردم بود و این محبت را نمی‌توانستند از دل بیرون کنند.
حجت‌الاسلام بیرانوند با بیان اینکه چهار فعالیت خاص امام حسن عسگری‌(ع) مقابله با شبهات دینی، ایجاد شبکه اجتماعی شیعه، آماده کردن مردم برای دوران غیبت حضرت مهدی‌(عج) و حمایت مالی از شیعیان است، ابراز کرد: امام حسن عسگری‌(ع) با وجود تمام محدودیت‌هایی که از سوی حکومت عباسی برایشان ایجاد شده بود، با ایجاد اولین شبکه اجتماعی شیعه در جهان، باعث نشر فرهنگ تشیع در بسیاری از نقاط شدند.
این مقام مسئول تصریح کرد: امام حسن عسگری‌(ع) یک شبکه ارتباطی ایجاد کرد و با فرستادن وکلا و نمایندگان خود به سراسر نقاط، پیام خود را به شیعیان و دیگر افراد می‌رساندند؛ این راه ارتباطی با شیعیان بود و شیعیان نیز خبر و پیام امام‌(ع) را منتقل می‌کردند.
وی به آماده‌سازی شیعیان برای دوران غیبت حضرت حجت‌(عج) اشاره کرد و گفت: مردم در طول تاریخ شیعه، همواره رهبران قبلی خود را دیده بودند و از آن جا که غایب شدن امام و رهبر هر جمعیتی، یک حادثه غیر طبیعی و نامأنوس است، امام حسن عسگری‌(ع) وظیفه داشت مردم را برای دوران غیبت فرزندش امام مهدی موعود‌(عج) آماده کند.

captcha