حمایت خداوند از ملت ایران دشمنان را ضعیف کرده است
کد خبر: 3772239
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

حمایت خداوند از ملت ایران دشمنان را ضعیف کرده است

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر دشمنان ضعیف هستند، به دلیل حمایتی است که خداوند متعال از ملت مسلمان ایران می‌کند و چون نظام جمهوری اسلامی در جبهه حق و خداوند است، خداوند نیز پشتیبان ما است.

خداوند، پشتیبان نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز، 23 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با اشاره به اینکه یک سری نعمت‌ها در دنیا وجود دارد که مادی هستند و انسان از آنها بهره‌مند می‌شود و لذت می‌برد، اظهار کرد: برخی عذابهای مادی نیز در دنیا وجود دارند که انسان از طریق آنها عذاب کشیده و اذیت می‌شود.
وی با بیان اینکه برخی نعمت‌ها و عذاب‌ها نیز معنوی بوده که سخت‌تر از نعمت‌ها و عذاب‌های مادی هستند، گفت: ارزش نعمت‌های معنوی بسیار بیشتر از نعمت‌های مادی بوده و در آخرت نیز اینگونه است که خداوند وقتی انسانها را در قیامت مبعوث می‌کند، برخی عذاب‌ها و نعمت‌ها مادی و معنوی هستند.
امام جمعه ارومیه ادامه داد: کسانی که عهد و پیمان و قسم‌های خود را به قیمت کم فروختند و قسم خورده‌اند در راه خدا قدم بردارند ولی با مال جزئی، دین و خدای خود را از دست می‌دهند، خداوند در قیامت به این افراد هیچ چیز نمی‌دهد و دست خالی می‌مانند و خداوند می‌فرماید در قیامت با آنان سخنی نخواهد گفت و با نظر رحمت به آنان نگاه نخواهد کرد و اهل عذاب خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه از جمله مصیبت‌های بزرگ قیامت این است که خداوند با نظر رحمت به این افراد نگاه نکرده و به حال آنان هیچ توجهی نخواهد کرد، اظهار کرد: برعکس افرادی نیز خواهند بود که خداوند با آنان سخن گفته و به آنان توجه خواهد کرد، خداوند در سوره یس می‌فرماید صیحه‌ای خواهد بود که همگان در محضر خداوند حاضر می‌شوند و با هر کس طبق عملش برخورد خواهد شد.
قریشی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه درخصوص بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: ایرانیان به خاطر عشق و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بازسازی حرم‌ها نقش خوبی داشتند، ولی نیاز است خیرین در این زمینه بیشتر قدم بردارند و در رابطه با عتبات عالیات که نماد دین و غیرت هستند، نباید کوتاهی کنیم.
وی در رابطه با بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند که اگر به وضعیت آمریکا نگاه کنیم، خواهیم دید که در لجن فساد اخلاقی، سیاسی و اجتماعی غرق شده است و ترامپ مجسمه فسق و فجور بوده و باید در دشمن‌شناسی قوی بوده و این موارد را از یاد نبریم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه باید در شرایط کنونی باید هوشیار و آگاه باشیم، بیان کرد: چهل سال است ملت ایران بصیر و آگاه بوده‌اند و هیچ‌گاه نخوابیده‌اند و در شرایط کنونی نیز باید دشمنان را زیر نظر داشته و غفلت نکنیم و بنا به فرموده امام علی(ع) دشمن جنگ، بیداری است و هرکس بخوابد، دشمن او را غافلگیر خواهد کرد.
امام جمعه ارومیه یادآور شد: دشمنان اگر ضعیف هستند، به دلیل حمایتی است که خداوند متعال از ملت مسلمان ایران می‌نماید و چون نظام جمهوری اسلامی در جبهه حق و خداوند است، خداوند نیز پشتیبان ما است.
انتهای پیام

captcha