مرزبانی از کشور با کنترل فضای مجازی/ استمرار انقلاب در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است
کد خبر: 3772246
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

مرزبانی از کشور با کنترل فضای مجازی/ استمرار انقلاب در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت اهواز با اشاره به استفاده دشمنان از فضای مجازی و سازماندهی نوچه‌هایشان در کشور گفت: مرزبانی از کشور در مقابل فضای مجازی ضروری است.

نماز

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۲۳ آذرماه اهواز با اشاره به ولادت امام حسن عسکری(ع) گفت: قضیه وکالت از زمان امام حسن عسکری(ع) بیشتر شد تا شیعیان به ندیدن امام معصوم و ارتباط با امام از طریق وکلا عادت کنند.

وی ادامه داد: امام حدیثی دارند که درباره علمای شیعه فرمود(علمای شیعه در بین شیعیان مرزبانانند.) مرزبانی از نظر امام یعنی مراقبت از جنبه عقیدتی، ایمانی و فکری که باعث تقویت روحی و ایمانی شیعیان می‌شود و شبهه‌افکنی دشمنان را دفع می‌کنند و ساز و کار مناسب را مقابل جبهه دشمن فراهم می‌آورند تا آنها زیر سم ستوران دشمنان پایمال نشوند.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: حوزه‌های علمیه برای تربیت علما و فقها است تا مردم را برابر تخریب عقیدتی و ایمانی مصون نگه‌ دارند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شهادت آیت‌الله دکتر مفتح گفت: اگرچه این شهادت ناراحت‌کننده بود اما امام راحل از آن مقطع پیش آمده فرصتی برای وحدت حوزه و دانشگاه قرار داد. باید بدانیم وحدت برای همه اقشار لازم است و وحدت بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی هم لازم و مهم است.

وی اظهار کرد: استمرار انقلاب که در جشن چهل سالگی آن وارد مرحله تازه‌ای خواهیم شد و قله های بيشتری را فتح خواهیم کرد معلول عواملی همچون وحدت حوزه و دانشگاه است. تولید علوم دینی، ارائه سبک زندگی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به‌روز آمد سازی حوزه‌های علمیه از آثار وحدت حوزه و دانشگاه از نظر مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله حیدری افزود: وقتی که هماهنگی بین همه اقشار جامعه با روحانیت و مسئولین ایجاد شود جایی برای دشمن نمی ماند. مثل بحران‌های کارگری که در کشور به وجود می‌آید؛ در خوزستان دو بحران کارگری هفت تپه و گروه ملی را داریم که تا حدودی کنترل شده است؛ کارگران ما دغدغه آینده خودشان را دارند و حق اعتراض دارند اما ایجاد محیط امن در پرتو همدلی و وحدت میسر است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: علمای استان در رأس آنها آیت‌الله موسوی جزایری تلاش‌هایی در این زمینه داشتند. نامه‌ای به امضای شش نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تنظیم و تقدیم رییس جمهور شد. پیشنهاد دادیم که اقدام فوری برای حل مشکلات این مراکز صنعتی و کشاورزی شود و مالکیت این دو مرکز به دولت برگردانده شود و اگر ممکن نیست به چند نهاد مثل بنیاد برکت، بنیاد کوثر و یا بنیاد خاتم‌الانبیا که توانایی انجام کار را دارند واگذار شود تا کارگران به آینده خودشان امیدوار باشند.

آیت‌الله حیدری با اشاره به افزایش حقوق کارکنان دولت در مناطق جنگی گفت: طرحی را مجلس مبنی بر بالا بردن حقوق کارکنان در مناطق جنگی به تصویب رساند اما متأسفانه بعضی از شهرها که جزء مناطق جنگی بودند اما الان تغییر نام دادند و یا قبلا شهر نبوده الان شهر شده‌اند از این قانون حذف شدند که این تبعیض ناروایی است. از مسئولان استانی می‌خواهیم برای رفع این تبعیض اقدام کنند.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر لزوم مرزبانی در مقابل فضای مجازی برای امنیت اقتصادی، اجتماعی و... گفت: در حادثه تروریستی اهواز خانواده‌های اینها اعتراف کردند که از طریق فضای مجازی با سرکردگانشان در خارج مرتبط بودند و آنها از این طریق نیروهای خود را سازماندهی می‌کردند آیا این نیاز به مرزبانی ندارد؟ مقام معظم رهبری فرمودند دشمن از ابزار رسانه برای اثرگذاری بر افکار عمومی استفاده می‌کنند. وزارت ارتباطات این پیام مقام معظم رهبری را بشنود و اقدام لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: چه کسی گفته که مرزبانی در مقابل فضای مجازی با آزادی مخالف است همه کشورهای پیشرفته دنیا اجازه نمی‌دهند که هر مطلبی از طریق فضای مجازی وارد کشورشان شود. چون استدلالشان این است که جوانان سرگرم می‌شوند و دنبال کار و علم نمی‌روند. این سهل‌انگاری در فضای مجازی نشانه آزادی نیست نشانه بی‌مسئولیتی است. تا کی باید شاهد قربانیان مجلس، اهواز و چابهار باشیم.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: از زبان مردم اهواز نسبت به وزارت ارتباطات شکایت می‌کنیم که چرا مرزبانی از فضای مجازی را رعایت نمی‌کند که خیلی راحت دشمنان نوچه‌های خودشان را وارد کشور می‌کنند. 95 نفر از نمایندگان مجلس طرح صیانت از اخلاق و امنیت را امضا کردند که امیدواریم همه نمایندگان از آن حمایت کنند. همه نمایندگان خوزستان به غیر از نمایندگان اهواز این طرح را امضا کردند امیدواریم آنها هم این طرح را امضا کنند تا وزارت ارتباطات به طور قانونی ملزم  به مرزبانی از فضای مجازی شود.

انتهای پیام

captcha