سند الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت در افکار عمومی مطرح شود
کد خبر: 3772258
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

سند الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت در افکار عمومی مطرح شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه رشت با بیان اینکه چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما هنوز سند الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت را پیاده سازی نکرده ایم، گفت: این سند باید در افکار عمومی مطرح شود و صاحبنظران و نخبگان انقلابی در جریان روند این سند قرار گیرند.

سند الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت در افکار عمومی مطرح شود

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 23 آذرماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به اثرگذاری لقمه حلال در تربیت دینی فرزندان، اظهار کرد: خانواده جایگاه مهمی در شکل گیری شخصیت افراد دارد و لذا اسلام یکی از ملزومات رسیدن انسان به فلاح و رستگاری را خانواده دینی و الهی می داند.

وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به فلاح و رستگاری باید از حلال ها تناول کند و از حرام خواری بپرهیزد، افزود: لقمه حلال از دوران جنینی بر انسان اثر مستقیم دارد و افکار، رفتار و گفتار مادر در دوران بارداری شخصیت انسان را می سازد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم رعایت عفاف و پاکدامنی مادران از دوران نوجوانی و جوانی و حتی پیش از بارداری، گفت: پدری که کسب روزی حلال می کند و مادری که عفیف و پاکدامن است، فرزندانی دارای تربیت دینی و اسلامی تحویل جامعه خواهند داد.

این کارشناس دینی با گرامیداشت شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: روابط بین حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید بیش از پیش باشد تا شاهد شکل گیری تحولات خوب و مثبت در جامعه اسلامی باشیم.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده های معظم شهدا، عنوان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار به تبیین اهداف شوم دشمن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند و فشارهای اقتصادی را در راستای جنگ نرم و روانی دشمن برای به زانو درآوردن ملت ایران دانستند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در کنار ریزش های انقلاب رویش های فراوانی داشته ایم، گفت: دشمن به دنبال اعمال سلطه خود بر کشور ماست لذا می خواهد با برجسته سازی نقاط ضعف و پنهان کردن نقاط قوت ما را نسبت به انقلاب و نظام مایوس کند، اما این نقشه شوم نیز مانند دیگر نقشه ها علیه انقلاب اسلامی محکوم به شکست است.

وی پیشرفت های علمی، نظامی و دفاعی ایران را از جمله نقاط قوت ما دانست و یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی در منطقه نفوذ دارد و این را مدیون از خود گذشتگی و فداکاری شهدا و ایثارگران هستیم، اما افراد غربزده توانایی دیدن این عزت و اقتدار را ندارد و می خواهند ما را وابسته به سلطه گران نشان دهند.

امام جمعه رشت خواستار رسیدگی به مشکلات بیمه ای و درمانی خانواده های معظم شاهد و ایثارگر شد و اظهار کرد: بسیاری از جانبازان در بخش بیمه تکمیلی و دارو مشکل دارند لذا از بنیاد شهید و امور ایثارگران می خواهیم ردیف بودجه ای مناسب در این زمینه تخصیص دهد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، اما هنوز سند الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت را پیاده سازی نکرده ایم، یادآور شد: این سند باید در افکار عمومی مطرح شود و صاحبنظران و نخبگان انقلابی در جریان روند این سند قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان تجهیزات بیمارستانی استان را زیبنده ندانست و بیان کرد: گیلان پزشک و متخصص کم ندارد، اما به خاطر ضعف سخت افزاری، امکان فعالیت برای پزشکان بومی گیلان وجود ندارد لذا از دولت می خواهیم نسبت به تجهیز بیمارستان های گیلان اقدام کند تا محرومیت استان در این حوزه رفع شود.

وی ورشکستگی و تعطیلی کارخانجات را موجب ایجاد مشکلات برای کارگران دانست و اظهار کرد: دولت فکری به حال بهبود وضعیت کارگران و کاهش تورم و گرانی ها کند.

انتهای پیام

captcha