نقش تأثیرگذار حوزه و دانشگاه در پیشبرد آرمان‌های انقلاب/ قشر کارگر را دریابیم
کد خبر: 3772260
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

نقش تأثیرگذار حوزه و دانشگاه در پیشبرد آرمان‌های انقلاب/ قشر کارگر را دریابیم

گروه سياست و اقتصاد ـ امام‌ جمعه قزوین با بیان اینکه وحدت و پیوند بین حوزه و دانشگاه نقش مهمی در پیشبرد مبانی و آرمان‌های انقلاب دارد. گفت: امام خمینی(ره) حوزه علمیه و دانشگاه را دو مرکز برای تمام پیشرفت‌های کشور دانستند و طبعاً این مهم نیز بدون وحدت میسر نخواهد بود.

«حوزه علمیه» و «دانشگاه» دو مرکز برای پیشرفت‌ کشور است

به گزارش ايكنا از قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌ جمعه قزوین امروز، 23 آذرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، با اشاره به ولادت باسعادت امام حسن عسکری(ع) خطاب به مسئولان اظهار کرد: موقعیتی که در اختیار شما قرار گرفته است، امانت الهی است و برای رضای خدا این امانت را در خدمت به مردم به کار بگیرید، برای رضای خدا رفاقت، اقوام خود و هر مسئله دیگری که به مردم آسیب وارد می‌کند را کنار بگذارید و این امانت را در خدمت به مردم به کار بگیرید تا مشکلات جامعه حل شود.
وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور فرانسه یادآور شد: مردمی که به‌زحمت، خوف و خطر تن داده‌اند و اعتراضشان بلند است، در جست‌وجوی عدالت هستند و بی‌عدالتی، تبعیض و شکاف طبقاتی باعث شده است تا این جماعت به خیابان‌ها بیایند.
آیت‌الله عابدینی افزود: وضع و حال کشورهای دیگر اروپایی و آمریکا بهتر از فرانسه نیست و همه آن‌ها در معرض این خطر هستند و این موضوع نشان می‌دهد صبر مردم برای عدالت به سر آمده و اعتراضشان را برای طلب حقوق خود بلند کرده‌اند.
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: این اتفاقات هشداری برای مسئولان ما نیز هست که توجه داشته باشند عدالتی که اسلام تا این اندازه به آن عنایت دارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به مردم نیز این توجه را می‌دهد که قدر نظام را بدانند و حساب نظام را از افرادی که خلاف می‌کنند، وفادار به نظام و امانت‌دار نیستند جدا بدانند؛ در بعضی موارد نیز خود ما دخیل هستیم و اگر فلان مسئول نالایق با رأی ما مسئولیتی را بر عهده گرفت، باید از خودمان گلایه کنیم.
وی گفت: آنچه اسلام و نظام اسلامی برایمان به ارمغان آورده است، عادلانه است ولی ما باید تلاش کنیم تا انسان‌های شایسته را انتخاب کنیم تا دچار مشکلات نشویم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به‌روز بسیج کارگری به مناسبت شهادت محمدجواد تندگویان اشاره کرد و افزود: این شهید گران‌قدر وزیر نفت سابق جمهوری اسلامی و انسانی عدالت‌طلب و انقلابی بود؛ این روز را گرامی می‌داریم و به قشر کارگر که چرخ اقتصاد کشور را با زحمات طاقت‌فرسا به گردش درمی‌آورند تبریک می‌گوییم.
وی اظهار کرد: از مسئولان می‌خواهیم نسبت به قشر کارگر توجه ویژه داشته باشند و ببينند با حقوقی که آن عزیزان دریافت می‌کنند در این شرایط کنونی چه باید کرد تا شرایط زندگی برای آن عزیزان آسان‌تر شود البته این موضوعات انصافاً دغدغه مسئولان هست اما انتظار داریم بیش از آنچه تاکنون بوده مورد توجه قرار گیرد.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اگر مسئولان مشغول مسائل سیاسی شوند و چینش مدیران را سیاسی انجام دهند و مدیران را بدون نگاه به توانایی‌های آن‌ها و بر اساس نگاه حزبی و جناحی انتخاب کنند، مشکلات اقتصادی و اشتغال حل نخواهد شد.
وی در ادامه ابراز کرد: شهادت آیت‌الله دکتر مفتح که قربانی تروریسم شد حلقه اتصال بین حوزه و دانشگاه بود، وحدت و پیوند بین حوزه و دانشگاه نقش مهمی در پیشبرد مبانی و آرمان‌های انقلاب دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیز همین وحدت بین حوزه و دانشگاه وجود داشت، گفت: امام خمینی (ره) حوزه علمیه و دانشگاه را دو مرکز برای تمام پیشرفت‌های کشور دانستند و طبعاً این مهم نیز بدون وحدت میسر نخواهد بود.
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: الحمدالله امروز نهادهای نمایندگی رهبری در سراسر کشور در همه دانشگاه‌ها و تدریس اساتید معارف دینی که شامل همه رشته‌های دانشگاهی می‌شود، زمینه‌ای را فراهم کرده است تا هرچه بیشتر بین حوزه و دانشگاه که دو رکن اساسی نظام است پیوند، وحدت و برادری باشد.

انتهای پيام

captcha