مانع شدن از رشد اقتصادی؛ مهمترین هدف حمله تروریستی چابهار
کد خبر: 3772266
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

مانع شدن از رشد اقتصادی؛ مهمترین هدف حمله تروریستی چابهار

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه زاهدان گفت: چابهار علاوه بر زیبایی، دارای موقعیت استراتژیکی مهمی است، از این روی دشمن برای ممانعت از رشد اقتصادی منطقه، این نقطه را مورد هدف قرار داد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 23 آذرماه با اشاره به حادثه تروریستی چابهار، گفت: تروریست‌هایی که مرتکب چنین جنایاتی می‌شوند، هیچ جایگاهی میان مردم شیعه و سنی و فارس و بلوچ استان ندارند؛ این افراد، مزدور دشمن هستند.
وی با طرح این سؤال که چرا چابهار مورد حمله تروریستی قرار گرفت، بیان کرد: این شهر، علاوه بر زیبایی، دارای موقعیت استراتژیکی مهمی است، از این روی دشمن برای ممانعت از رشد اقتصادی منطقه، این نقطه را مورد هدف قرار داد.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: برخورداری از کیلومترها ساحل زیبای دریایی، کشاورزی پیشرفته، امکان صید ماهی و میگو و صادرات آن به خارج از کشور و قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیکی، همه و همه باعث شده تا چابهار به گلوگاه اقتصادی تبدیل شود.
وی اظهار کرد: بندر راهبردی چابهار با موقعیت مناسب و همجواری با آب‌های اقیانوسی از پل‌های مهم ارتباطی کشورهای آسیای میانه و جنوب شرق آسیا برای ورود به آب‌های آزاد و بازارهای جهانی است.
آیت‌الله سلیمانی افزود: حتی رهبر معظم انقلاب نیز از سواحل مکران به عنوان یک امتیاز تک نام بردند؛ موقعیتی که سواحل چابهار و عمق دریایی که سواحل عمان دارد، باعث شده کشتی‌های بالای صد هزار تن بتوانند در این بندر پهلو بگیرند و این خودش برای منافع اقتصادی یک امر بسیار مهم به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب خواستند با حمله تروریستی، ترس و دلهره در دل امن‌ترین بندر کشور ایجاد کنند تا برای اقتصاد این منطقه مشکل درست شود؛ اما با جانفشانی نیروی انتظامی، این اقدام ناکام ماند.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: امروز مهمترین قدرت‌های اقتصادی منطقه نظیر هند و چین به دلیل موقعیت خاص و استراتژیک و معاف بودن بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا به سرمایه گذاری با حجم بالا در تکمیل طرح‌های بزرگ منطقه نظیر اسکله، در این بندر روی آورده‌‎اند که این ظرفیت‌ها و امتیازات، متاسفانه مطلوب برخی سران عرب نیست، از این رو دست به اقدامات تروریستی بوسیله گروهک انصار الفرقان زدند.
آیت‌الله سلیمانی خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان برخی عوامل دخیل در این جنایت را دستگیر کرده‌اند و انشاء الله سایر عوامل نیز بزودی به چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

انتهای پیام

captcha