حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر باشند/ برملا شدن توطئه‌های شوم دشمنان
کد خبر: 3772277
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر باشند/ برملا شدن توطئه‌های شوم دشمنان

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام‌ جمعه موقت اصفهان گفت: حوزه و دانشگاه باید همراه و مکمل یکدیگر باشند، نه اینکه تنها درس‌های این دو نهاد تطبیق داده شود.

حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر باشند/ توطئه‌های شوم دشمنان برملا شده است

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان امروز، 23 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: براساس حدیثی از امام حسن عسکری(ع)، هرکس در حضور مردم تقوا پیشه نکند، در محضر خداوند و در تنهایی خود نیز، تقوا را رعایت نمی‌کند. 
وی افزود: مردم جامعه تاز زمانی که تقوا پیشه نکنند، خداوند نیز درهای رحمتش را بر روی آن‌ها باز نمی‌کند.
امام‌ جمعه موقت اصفهان با اشاره دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با خانواده‌های شهدا، بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به برخی نکات مهم و اساسی اشاره کردند که هر کدام در جای خود از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
مهدوی با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم این دیدار، بحث رویش و ریزش‌های انقلاب است، اظهار کرد: عده‌ای از بین انقلابیون خارج شدند و متقابلا عده دیگری به انقلابیون پیوسته‌اند که نمونه بارز و برجسته آن شهدا و به خصوص شهدای مدافع حرم است.
وی با بیان اینکه دشمنان ایران باید بدانند نقشه‌ها و توطئه‌های شوم آنان علیه ایران برملا شده است، افزود: دشمنان می‌خواهند ما از داشته‌ها، توانایی‌ها و اقتدارمان دست برداریم، اما آن‌ها باید بدانند دانش هسته‌ای و قدرت موشکی ایران نشانه اقتدار ایران است.
امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ملت ایران قدردان شهدا و خانواده‌های آنها است، گفت: امروز ایران با قدردانی از شهدا و به برکت جهاد علمی جوانان خود پیشرفت کرده و در حال پیشرفت است، ولی برخی فکر می‌کنند که ما اقتداری از خود نداریم.
وی با اشاره به سالگرد شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: حضرت معصومه(س) از شخصیت‌های بزرگ جهان تشیع هستند، و زیارت ایشان هم بسیار مهم و حائز اهمیت است. امام صادق ع) بشارت پاکی و بزرگی ایشان را پیش از تولدشان داده بودند.
مهدوی با اشاره 27 آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه باید همراه و مکمل یکدیگر باشند، نه اینکه تنها درس‌های این دو نهاد تطبیق داده شود. در واقع در حوزه درس‌های دینی و معنوی و در دانشگاه دروس دنیوی تدریس می‌شود؛ یک دانشجو باید علاوه بر دروس دنیوی، دروس معنوی را نیز کسب کند.
وی با اشاره به استعفای نمایندگان استان اصفهان در پی اعتراض به مشکل آب اصفهان، تصریح کرد: مسئولان دولت و مجلس باید نسبت به این موضوع اهمیت بدهند تا مردم تصور نکنند که مسئولان نسبت به این موضوع بی تفاوئت هستند.
انتهای پیام

captcha