اجرا نشدن قوانین از سوی بانك‌ها؛ از مهم‌ترین موانع كسب و كار
کد خبر: 3772280
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

اجرا نشدن قوانین از سوی بانك‌ها؛ از مهم‌ترین موانع كسب و كار

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس اتاق بازرگانی فارس بانك‌ها را از مهم‌ترین موانع كسب و كار برشمرد و گفت:‌ بانک‌ها از مواردی هستند که قوانین موجود را اجرا نمی‌کنند و پاسخگو نیز نیستند.

به گزارش ایكنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز، 23 آذرماه در دیدار رؤسای تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی استان فارس با معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی در اتاق بازرگانی فارس گفت: همواره رفع مشکلات بخش خصوصی استان از جمله در بخش تولید و صادرات استان را پیگیری کرده و راهکارهایی را نیز ارائه کرده‌ایم که اتاق بازرگانی فارس در بسیاری از زمینه‌ها در کشور پیشتاز بوده است.
وی افزود: بر اساس گزارش‌های فصلی مهم‌ترین موانع کسب و کار در کشور ما بانک‌ها، تامین اجتماعی، مالیات و قانون کار است که اگر به صورت تخصصی و متمرکز بر روی هر یک از موضوعات کار شود به طور حتم نتیجه کاراتری به دست خواهد آمد.
رازقی با بیان اینکه برخی از بخش‌ها که مانع‌هایی برای کسب و کار ایجاد می‌کنند، قوانین مصوب کشور را اجرا نمی‌کنند، گفت: بانک‌ها از مواردی هستند که قوانین موجود را اجرا نمی‌کنند و پاسخگو نیز نیستند در حالی که اگر این موانع رفع شود مشکلات فعالان کسب و کار بسیار کاهش می‌یابد.
وی با تصریح اینكه ما در اتاق بازرگانی فارس آماده همکاری در زمینه بررسی موانع کسب و کار توسط بانک‌ها و ارائه راهکارهای رفع آن هستیم، گفت: این موانع کسب و کار، مسائل مهمی از جمله اشتغال را تحت‌الشعاع قرار دادند لذا نیاز است در کشور تصمیم مهمی در این زمینه اتخاذ شود.
رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینكه ما در کشور نیاز به قوانین جدید نداریم بلکه قوانینی داریم که اگر اجرا شود بسیاری از مشکلات محیط کسب و کار اصلاح می‌شود، گفت: تحریم‌ها توانسته شرایط فضای کسب و کار کشور را نامساعد کند.
وی افزود: در استان فارس همدلی خوبی بین اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی با دستگاه‌های اجرایی و قوه قضاییه استان در جهت رفع موانع کسب و کار ایجاد شده و به همین جهت رتبه کسب و کار استان در چند سال اخیر به رتبه‌های بین یک تا پنج رسیده است.
انتهای پیام

captcha