۵ هزار حافظ قرآن در مشهد گردهم می‌آیند
کد خبر: 3772288
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

۵ هزار حافظ قرآن در مشهد گردهم می‌آیند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: گردهمایی دانش‌آموزان حافظ جزء ۳۰ قرآن همزمان با آغاز هفته قرآن، عترت و نماز در مشهد برگزار می‌شود.

گردهمایی دانش آموزان حافظ جزء ۳۰ قرآن در مشهدعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: ۲۵ آذرماه در دومین روز از هفته قرآن، عترت و نماز گردهمایی بزرگ حافظان جزء ۳۰ قرآن با حضور بیش از ۵۰۰۰ دانش‌آموز در مجموعه ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش با شکوه ترویج فرهنگ قرآنی و علاقه‌مندی هرچه بیشتر دانش‌آموزان به حفظ کلام‌الله مجید است.
مهدوی‌خواه اضافه کرد: برای سال تحصیل جاری در هریک از استان‌های کشور عددی به عنوان هدف‌گذاری تربیت حافظان جزء ۳۰ قرآن از میان دانش‌آموزان مشخص شده است و در استان خراسان رضوی نیز با توجه به ظرفیت قرآنی موجود عدد ۲۰۰ هزار حافظ جزء ۳۰ مشخص شده است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از جمله برنامه‌های قرآنی هفته قرآن، عترت و نماز خراسان رضوی می‌توان به برگزاری مرحله آموزشگاهی و شهرستانی مسابقات قرآن در سطح مدارس و شهرستان‌های استان اشاره کرد.
وی ادامه داد: متسابقان دانش آموزان در این مراحل مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازد که تنوع رشته ها همانند سال گذشته است و امسال ۹۰۰هزار نفر رشته مورد استقبال واقع شده است.
مهدوی‌خواه بیان کرد: هر مدرسه در استان موظف به برگزاری سه کرسی تلاوت با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی خود در طول سال تحصیلی است و یکی از این کرسی های تلاوت به هفته قرآن و عترت اختصاص می‌یابد، البته برخی مدارس این کرسی‌های تلاوت را به صورت عمومی و در مساجد برگزار می‌کنند.
وی با اشاره به سایر برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز افزود: در برنامه‌های این هفته دیدار دانش‌آموزان با علما و ائمه جمعه استان و همچنین دیدار با خانواده شهدای قرآنی و غبار روبی گلزار شهدا و نیز شرکت در نماز جمعه در نظر گرفته شده است.
مهدوی خواه اظهار کرد: در برنامه ویژه‌ای نیز از نخبگان قرآنی دانش آموز خراسان رضوی که سال گذشته موفق به کسب عناوین برتر رشته های قرآنی در سطح کشور شده‌اند، تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

captcha