ذاکران اهل بیت(ع) تأثیر بسزایی در نشر فرهنگ اسلامی و شیعی دارند
کد خبر: 3772296
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴

ذاکران اهل بیت(ع) تأثیر بسزایی در نشر فرهنگ اسلامی و شیعی دارند

گروه اجتماعی ـ رئیس کانون مداحان کشور با بیان اینکه ذاکران اهل بیت(ع) با استفاده از تفکر اصیل دینی تأثیر بسزایی در نشر فرهنگ اسلامی و شیعی دارند، گفت: ما اگر بتوانیم رسانه بی‌‌بدیل شیعه را نشر دهیم به ترویج دین و فرهنگ اهل بیت(ع) کمک کرده‌ایم.

ذاکران اهل بیت(ع) تاثیر بسزایی در نشر فرهنگ اسلامی و شیعی دارند

به گزارش ایکنا از گیلان، مصطفی خرسندی، رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کشور روز گذشته، 22 آذرماه در نشست ماهانه هیئت رئیسه کانون مداحان و شعرای آئینی که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: ذاکران اباعبدالله الحسین(ع) بزرگترین رسانه شیعه هستند که در قدوس، بقای انقلاب و موفقیت مسائل مختلف نظام نقش مهمی را ایفا کرده اند.

وی با بیان اینکه ذاکران اهل بیت(ع) با استفاده از تفکر اصیل دینی تاثیر بسزایی در نشر فرهنگ اسلامی و شیعی دارند، تصریح کرد: ما اگر بتوانیم رسانه بی ‌بدیل شیعه را نشر دهیم به ترویج دین و فرهنگ اهل بیت(ع) کمک کرده‌ایم.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی کشور با اشاره به اینکه انسجام بین جامعه مداحان موجب حل بسیاری از مشکلات مداحی می‌شود، گفت: پژوهش و آموزش برای مداحان ضروری است و مداحان باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

جامعه مداحی در مسیر ولایت حرکت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، تاکید کرد: جامعه مداحی باید با آگاهی و بصیرت نسبت به نقشه‌های شوم دشمنان هوشیار باشند و در مسیر ولایت حرکت کنند.

وی اتحاد و همبستگی در میان مداحان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: زمانی که فعالیت همه مداحان و شعرای آئینی در یک راستا و یک هدف پیش برود، تاثیر بیشتری در فضای فرهنگی و معنوی خواهد داشت.

این مسئول فرهنگی متذکر شد: امروز دشمنان با پژوهش در فضای مجازی و رسانه‌ها به دنبال استحاله فرهنگی در درازمدت و اشاعه خرافات و آسیب به نسل جوان ما هستند که این موضوع مسئولیت مبلغان و مداحان را بیشتر می‌کند.

حجت‌الاسلام یاری با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه شیعیان، عنوان کرد: ملت ایران با وجود بروز برخی مشکلات، همواره نشان دادند که پاسدار حریم نظام اسلامی هستند و در تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری پای این کشور و نظام ایستاده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت سخنان مقام معظم رهبری به جایگاه مداحی در کشور، آموزش و ارتقای علمی مداحان با نظارت کانون مداحان را ضروری دانست و یادآور شد: تشکیل کانون مداحان یک کار بسیار ارزشمند در سازمان تبلیغات اسلامی است که برای پیشبرد برنامه‌های خود نیاز به همکاری همه متولیان فرهنگی و دینی دارد.

انتهای پیام

captcha