از تدریس زبان انگلیسی تا سفر قرآنی به لبنان
کد خبر: 3772315
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴

از تدریس زبان انگلیسی تا سفر قرآنی به لبنان

گروه فعالیت‌های قرآنی - سینا طباخی یکی از حافظان کل قرآن کریم تبریز است که در کنار فعالیت‌ها و آموزش‌های تخصصی قرآن کریم در زمینه حفظ، به تدریس زبان انگلیسی نیز مشغول است.

از تدریس زبان انگلیسی تا سفر قرآنی به لبنان

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، تشویق و الگوسازی چهرههای قرآنی در سطح شهر یکی از اقدامات ارزشمندی است که امام جمعه تبریز به اهمیت آن پی برده و هر هفته در نماز جمعه و بین‌الصلاتین از حافظان قرآن تبریز برای معرفی و الگوسازی آن‌ها بین نوجوانان و جوانان تجلیل میکند. یکی از آن چهرههای قرآنی که مورد تشویق و تفقد حجت‌الاسلام آل هاشم قرار گرفته است سینا طباخی است.
سینا که تا خردادماه امسال به عنوان دانش‌‌آموز معرفی می‌شد اکنون دانشجوی ترم اول مهندسی عمران است و علاوه بر اینکه در زمینه آموزش قرآن فعالیت دارد به زبان انگلیسی مسلط بوده و به تدریس زبان انگلیسی مشغول بوده و دارای مدرک ممتاز خوشنویسی است.
با سینا طباخی همکلام شده‌ایم تا دفترچه خاطرات خود را ورق زده و از روزهای کودکی بگوید که چگونه تصمیم گرفت با کلام وحی مانوس شده و تا آخر این راه را ادامه دهد.
از آنجایی که تشویق و تنبیه‌ها دوران کودکی برای انجام دادن یا ندادن هر کاری تاثیرگذاراست تشویق و جایزه گرفتن سینا در مسابقات قرآنی کلاس اول دبستان انگیزه‌ای می‌شود برای قدم گذاشتن در گلستان قرآن و شروع فعالیت‌های دینی و قرآنی.
آن چنانکه می‌گوید: این تشویق‌ها باعث شده تا در سن ۹ سالگی در کلاس‌های روخوانی قرآن کریم شرکت کنم و این آغازی بود برای فعالیت‌های دینی و قرآنی و پس از آن نیز با راهنمایی‌های استادم در کلاس‌های حفظ استاد زارعان شرکت کردم.
تلاش و پشتکار سینا طباخی برای فعالیت‌های قرآنی و مخصوصاً حفظ کل قرآن کریم چشمگیر بود به طوری که وی در طی دو سال موفق شد تمام ۳۰جزء آیات وحی را حفظ کرده و در ۱۱ سالگی حافظ کل قرآن کریم شود.
او با وجودی که دانش‌آموز بود و همزمان با حفظ قرآن باید درس‌های مدرسه را نیز ادامه می‌داد ولی با برنامه‌ریزی‌های خوب موفق می‌شود که لطمه‌ای به درس‌های مدرسه وارد نشود.
طباخی، در مورد برنامه روزانه خود برای حفظ قرآن کریم ادامه داد: روزانه در طی چهار ساعت دو صفحه حفظ کرده و سه ساعت نیز برای تثبیت آیات حفظ شده اختصاص می‌دادم.

کسب رتبه دوم مسابقات کشوری اوقاف در سال 93، کسب رتبه اول مسابقات تلویزیونی اسراء در سال 94، کسب رتبه اول مسابقات کشوری بسیج در سال 95، کسب رتبه دوم مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز در سال گذشته و رتبه اول مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز در سال جاری از افتخارات قرآنی سینا طباخی است که در کارنامه فعالیت‌های قرآنی او به خوبی می‌درخشد.

این حافظ کل قرآن، در مورد تفاوت‌های یک چهره قرآنی با دیگر افراد جامعه اظهار کرد: وقتی یک فرد حافظ کل آیات نورانی کلام‌الله وحی می‌شود سطح توقعات سایر افراد، دوستان، آشنایان و اقوام بالا رفته و او را چند پله از خودشان بالاتر می‌بینند و در حالت کلی نگاه جامعه به این فرد قرآنی عوض می‌شود و در نتیجه مسئولیت انسان سنگین‌تر می‌شود.
آموزش یکی از برنامه‌های اصلی فعالیت‌های قرآنی وی به‌شمار می‌رود به طوری که ۴ سال است در موسسه قرآنی نور تدریس کرده و تاکنون دو نفر حافظ کل قرآن کریم تربیت کرده است.
یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است ولی آن چنان که انتظار می‌رود این مطالبه مقام معظم رهبری جدی گرفته نشده است، سینا طباخی نیز با تایید این مطلب ادامه می‌دهد: استان آذربایجان‌شرقی نیز در این زمینه و در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری فعالیت قابل توجهی انجام نداده است.
او یکی از علاقه‌مندی‌های خود را قرائت قرآن در محضر مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: مشتاق هستم که در محضر مقام معظم رهبری قرآن بخوانم و خدا را شکر رمضان سال 98 این توفیق را خواهم داشت و بی‌صبرانه منتظر این روز هستم.
سینا طباخی که امسال رتبه اول مسابقات دانش‌آموزی قرآن و عترت کشور را کسب کرده است در سال ۹۸ به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شود و پیش از این نیز در سال 93 از طرف شورای عالی قرآن در ماه مبارک رمضان جهت تبلیغ به لبنان اعزام شده بود.
وی در مورد سفر تبلیغی به لبنان گفت: در طی این سفر در شهرها و مساجد مختلف حضور یافته و با اجرای برنامه‌های قرانی به سؤالات مردم پاسخ می‌دادیم.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
محمد امین جهانی
|
Belgium
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۰:۴۷
0
0
افتخار می کنم که استادم استاد طباخی است..
captcha