هنر؛ بهترین زبان برای انتقال مفاهیم قرآنی
کد خبر: 3772342
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

هنر؛ بهترین زبان برای انتقال مفاهیم قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - قاری و کارشناس قرآنی شهرستان زاهدان گفت: استفاده از هنر و تولید آثار هنری با موضوعات قرآنی، یک ضرورت است، زیرا اصولاً انتقال مفاهیم با زبان هنر امکان‌پذیرتر است.

حسین كيخا، قاری و كارشناس قرآنی شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: زبان هنر، زبانی بین‌المللی است که تأثیرگذاری بسیاری داشته و در طول تاریخ، مورد توجه اقوام و ملل مختلف قرار داشته است.
این قاری قرآن اظهار کرد: استفاده از هنر و تولید آثار هنری با موضوعات قرآنی، یک ضرورت است، زیرا اصولاً انتقال مفاهیم با زبان هنر امکان‌پذیرتر است.
وی افزود: همواره دین روی هنر تأثیر گذاشته و هنر نیز برای انتقال پیام دین کمک کرده و هر دو تأثیر متقابلی داشته‌اند؛ امروزه دنیای کفر استفاده زیادی از زبان هنر می‌کند، لذا ما نباید عقب بمانیم و خود را از این ظرفیت بزرگ محروم کنیم.
کیخا بیان کرد: بهره‌گیری از هنر و به‌خصوص هنرهای نمایشی در تجسم و بیان مفاهیم قرآنی بسیار تأثیرگذار است و امر آموزش را تسهیل می‌کند.
وی ادامه داد: تولید آثار هنری قرآنی نقش بسزایی در جذب خردسالان، جوانان و نوجوانان به علوم قرآنی و اسلامی دارد و می‌تواند سبب ترغیب بیشتر آنان شود.
این مربی قرآن اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، سازمان‌ها و کارشناسان قرآنی ما در زمینه تولید آثار هنری با مضامین قرآنی موفق عمل کرده‌اند و اقدامات مثبت و سازنده‌ای انجام داده‌اند.
وی افزود: علی‌رغم این اقدامات مؤثر و سازنده، هنوز تا رسیدن به قله و دستیابی به هدف نهایی راه زیادی مانده و هنوز جای پیشرفت وجود دارد که کارشناسان قرآنی ما باید در این زمینه بیشتر ورود کنند.
کیخا با بيان اين‌كه در توليد يک اثر هنری با مضامين قرآنی بايد سعی كرد تا هدف اصلی فراموش نشود، عنوان كرد: در تولید يک اثر هنری، چه در قالب فیلم، مطبوعات، نقاشی و یا اشعار و سرودهای قرآنی نباید هدف اصلی آموزش تعالیم قرآنی فدای جذابیت و هیجان شود.

انتهای پیام

captcha