روح قرآن بر فعالیت‌های آموزش و پرورش حاکم شود
کد خبر: 3772398
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

روح قرآن بر فعالیت‌های آموزش و پرورش حاکم شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در نشست کمسیون آموزش عمومی قرآن و شورای قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش دهگلان گفت: اگر روح قرآن بر فعالیت‌های آموزش و پرورش حاکم شود، مصونیت دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های عقیدتی، فرهنگی و اجتماعی تضمین خواهد شد.

انس با قرآن و اقامه نماز جماعت محور فعالیت‌های پرورشی است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان امروز، 24 آذرماه در نشست کمسیون آموزش عمومی قرآن و شورای قرآن، نماز و عترت در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری زمینه‌سازی انس هر بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و ترویج و نهادینه کردن اقامه نماز جماعت در مدارس محور فعالیت های پرورشی است.
وی افزود: اگر روح قرآن بر فعالیت‌های آموزش و پرورش حاکم شود، مصونیت دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های عقیدتی، فرهنگی و اجتماعی تضمین خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی استان بیان کرد: قرآن کتاب زندگی و چراغ راه ما در تمامی عرصه‌های زندگی است و اگر امروزه آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر ماست به دلیل دوری از قرآن است.
وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در پیامشان به اجلاسیه اخیر نماز از آموزش و پرورش در خصوص اقامه نماز در مدارس عنوان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق هر چه بیشتر این مطالبه استفاده شود.
نریمانی اعلام کرد: توسعه و تجهیر فضای نماز خانه مدارس، درج زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس بر اساس ابلاغیه وزیر آموزش و پرورش، اجرای برنامه پیوند مسجد و مدرسه و حضور مسئولین و فرهنگیان در نماز جماعت مدارس با هدف الگو دهی و تشویق دانش آموزان از مهم ترین انتظارات و برنامه ها در این راستا می باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن گرامیداشت هفته قرآن هستیم؛ یادآور شد: در این هفته بر اساس شیوه نامه ابلاغی استان با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی باید شاهد اجرای برنامه های موج آفرین در راستای ترویج هر چه بیشتر انس با قرآن در جامعه باشیم.
انتهای پیام

captcha